۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۷
کد خبر: 82120920
T T
۰ نفر
كاپيتان تيم ملي واليبال نشسته بانوان ايران: هدف كسب بهترين نتيجه در پارالمپيك است

تهران - ايرنا - پرچمدار كاروان ايران در بازي هاي پارالمپيك 2016 ريو و كاپيتان تيم ملي واليبال نشسته ايران گفت: در بازي هاي پارالمپيك ريو به دنبال بهترين نتيجه براي واليبال نشسته زنان ايران هستيم

«عشرت كردستاني» در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: حضور واليبال زنان ايران در بازي هاي پارالمپيك 2016 ريو افتخاري تاريخي براي ورزش كشور است.
وي افزود: تاكنون هيچ رشته تيمي زنان شانس حضور در المپيك يا پارالمپيك را نداشته است و قطعا در اين رقابت ها به دنبال بهترين نتيجه براي واليبال نشسته زنان خواهيم بود.
عضو تيم ملي واليبال نشسته زنان ايران با بيان اينكه تيم ملي واليبال نشسته زنان ايران به 70 درصد آمادگي رسيده است، گفت: تمرينات تيم ملي با فاصله اندكي پس از كسب سهميه در بازي هاي آسيايي اينچئون كره جنوبي در سال 2014 ميلادي آغاز شد و تاكنون 10 مرحله اردو برگزار شده است.
كردستاني افزود: سه مرحله اردو ديگر شامل دو مرحله اردوي داخلي و يك مرحله اردوي تداركاتي خارجي تا اعزام تيم به ريودوژانيرو برگزار مي شود.
اردوي يازدهم تيم ملي واليبال نشسته زنان از 6 تا 20 تيرماه در شهرستان كاشان برگزار مي شود.
كاپيتان تيم ملي واليبال نشسته زنان ايران گفت: با توجه به قرعه كشي واليبال نشسته زنان در پارالمپيك، ايران با تيم هاي چين، آمريكا و رواندا هم گروه است. تمرينات تيم بر اساس عملكرد حريفان تنظيم شده و برگزاري يك اردوي تداركاتي در خارج از كشور در همين راستا انجام مي شود.
به گفته كردستاني، تيم هاي چين و آمريكا در پارالمپيك 2012 لندن به ترتيب عنوان قهرمان و نايب قهرمان را بدست آورده اند و البته اين وضعيت در چند دوره اخير بازي هاي پارالمپيك براي اين دو تيم تكرار شده است.
وي از تلاش هاي فدراسيون واليبال براي آماده سازي تيم ملي زنان قدرداني كرد و افزود: ‌ايجاد تغيير اساسي در كادر فني تيم و اضافه شدن مشاور فني به تركيب كادر فني كمك زيادي به روند آماده سازي كرد و ميزان آمادگي تيم را در سطح قابل توجهي افزايش داد.
اين واليباليست جانباز كشورمان گفت:‌ فريد ساعدي سابقه زيادي در مربيگري واليبال و واليبال نشسته كشور دارد و حضور وي در كادر فني تيم ملي واليبال نشسته به عنوان مشاور فني و اجراي برنامه هاي تمريني اش خودباوري و انگيزه بازيكنان را تا حد زيادي افزايش داده است.
به گفته پرچمدار كاروان پارالمپيك ايران، مشاور فني تيم ملي واليبال نشسته زنان تقريبا تمام فيلم مسابقات تيم هاي چين و آمريكا را تهيه كرده و با آناليز خوب و توجه به ابعاد مختلف آماده سازي تيم اعم از آمادگي رواني، بدنسازي و كارهاي تاكتيكي و تكنيكي تيم را در شرايط بسيار خوبي از آمادگي قرار داده است.
اين وزشكار 33 ساله كشورمان گفت:‌ آناليز حريفان، ‌بازيكنان را با راه هاي مهار بهترين واليباليست هاي حريف آشنا كرده، ضمن اينكه بهترين راه هاي حمله و دفاع در برابر آنان را در اختيار واليباليست ها قرار داده است.
وي با اظهار خرسندي از پرچمداري ايران در پارالمپيك گفت:‌ اين افتخاري بسيار بزرگ براي من است زيرا حضورم به عنوان زن مسلمان با پوشش كامل نشان مي دهد كه حجاب عاملي محدود كننده براي ما نيست و از سوي ديگر بيانگر توانمندي زنان مسلمان و فعاليت هاي آنان در عرصه هاي مختلف اجتماعي است.
كردستاني همچنين گفت:‌ ورزشكاران معلول براي تامين حداقل هاي مورد نياز براي كسب موفقيت در ميدان رقابت هاي ورزشي به دو برابر اعتبار مورد نياز ورزش براي افراد توانمند نياز دارند و اين مهم جز در سايه توجه ويژه مسئولان كشور امكانپذير نيست.
اين واليباليست كرماني افزود:‌ بيشتر استان هاي كشور توانايي حمايت از ورزشكاران معلول و جانباز را دارند و با توجه به اينكه استان كرمان يكي از ثروتمندترين استان هاي كشور است، ما نيازي به حمايت مستقيم دولت نداريم و فقط كافي است مديران اقتصادي اين استان در بخش هاي مختلف از جمله صنايع و معادن مجاب به حمايت از تيم هاي ورزشي معلولان شوند.
كاپيتان تيم ملي واليبال نشسته زنان اضافه كرد:‌ از مجموع 22 سهميه پارالمپيك زنان در ريو، شش سهميه توسط زنان كرماني كسب شده است و اين حكايت از پتانسيل و توانايي زنان اين استان در عرصه ورزش دارد.
او ادامه داد: مديران كشوري و مسئولان ورزش بايد بدانند كه شرايط و امكانات اجتماعي براي زندگي و فعاليت هاي معلولان بسيار محدود است و بايد به آنها توجه بيشتري شود.
عشرت كردستاني متولد سال 1362 در شهرستان كرمان است، وي در سال 81 و در سن 19 سالگي و در حين بازديد از منطقه جنگي در جنوب كشور به دليل انفجار مين از ناحيه پا دچار قطع عضو شد.
وي كه فارغ تحصيل كارشناسي ارشد مديريت ورزشي است، مادر يك دختر 12 ساله و يك پسر دو ساله است و علاوه بر عضويت در تيم ملي واليبال زنان، به عنوان دبير هيات ورزش هاي جانبازان و معلولين استان كرمان نيز فعاليت مي كند.
ورزشي **1828**1545