۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۳۹
کد خبر: 82120928
T T
۰ نفر
جرایم 60 درصد زندانیان در زنجان مرتبط با اعتیاد است

زنجان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان گفت: در زمان حاضر در بین بیش از دو هزار زندانی این استان، جرایم 60 درصد آنان مرتبط با اعتیاد به مواد مخدر است.

حجت الاسلام حسن مظفری روز سه شنبه در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان افزود: جرایم 46 درصد زندانیان در این استان به طور مستقیم با مواد مخدر ارتباط دارد.
وی با بیان اینكه جرایم 21 درصد زندانیان در استان مرتبط با سرقت است، ادامه داد: حدود 90 درصد مرتكبان جرایم سرقت نیز معتادان به مواد مخدر هستند.
حجت الاسلام مظفری با بیان اینكه به طور میانگین بیش از 70 درصد افرادی كه در استان زنجان وارد زندان می شوند دچار اعتیاد هستند، اظهار كرد: منشا بروز درصد قابل توجهی از نزاع ها نیز در این استان مربوط به حوزه مواد مخدر است.
وی به روند رو به رشد و نگران كنند طلاق در جامعه اشاره كرد و افزود: اگر سرعت طلاق در جامعه به این شكل پیش برود، به طور حتم با تهدید بنیان های نهاد خانواده مواجه خواهیم شد.
حجت الاسلام مظفری به لزوم تجدید نظر در وضع قوانین مجازات برای جرایم موادمخدر اشاره و خاطرنشان كرد: طبق تجربه سال های گذشته، مجازات زندان علاوه بر ایجاد زمینه آسیب پذیری خانواده های افراد زندانی، كاركرد موثری برای مقابله با جرایم حوزه مواد مخدر در پی ندارد.
وی بابیان اینكه در زمان حاضر برای نگهداری هر زندانی در زندان 10 میلیون ریال هزینه صرف می شود، افزود: اگر بخشی از این هزینه ها صرف اقدامات پیشگیری شود به مراتب نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.
حجت الاسلام مظفری یادآور شد: زنجان یكی از استان های موفق كشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر است.
7312/6085