۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85150910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هزار زنجانی در کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد شرکت کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: در جشن گلریزان ماه رمضان امسال با مشارکت ۱۷ هزار خیر زنجانی ۱۱ میلیارد تومان جمع آوری و زمینه آزادی ۸۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حسین بنیادی روز یکشنبه در نشست خبری، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده ۸۱ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه بیشترین محکومان و متهمان زندان های استان مربوط به مواد مخدر و سرقت است، اضافه کرد: به لحاظ آماری ۵۰ درصد محکومان استان در حوزه مواد مخدر و ۲۰ درصد در حوزه سرقت است.

بنیادی در خصوص چگونگی مدیریت اغتشاشات اخیر در استان نیز گفت: بیشتر افراد در این واقعه فریب خورده بودند و عمدی در کارشان نبود که در این خصوص نهادهای نظارتی، رصدها و بررسی های لازم را انجام دادند.

این مسوول گفت: در زمان حاضر محکوم و متهمی مربوط به اغتشاشات اخیر کشور در زندان های استان نداریم و همه دستگیرشدگان مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های اصلی زندان های استان موضوع اشتغال است، ادامه داد: خوشبختانه برنامه ریزی جدی برای اشتغال زندانیان از راه های مختلف انجام گرفته است.

مدیرکل زندان های استان زنجان با بیان اینکه طبق قانون توسعه ششم کشور باید زندان ها از داخل شهر به بیرون منتقل شود، اضافه کرد: با مطالبه گری انجام گرفته طی سال گذشته ۳۵ هکتار زمین از اداره کل مسکن و شهرسازی در سفر رییس جمهور به زنجان به زندان های استان تخصیص داده شد.

این مسوول ادامه داد: طرح مطالعاتی این موضوع از سوی سازمان مرکزی تصویب شده و به زودی ابلاغ خواهد شد و منابع اعتباری مورد نیاز از طریق مولدسازی با فروش زندان فعلی تامین می شود و زندان جدید استان ساخته خواهد شد.

مدیرکل زندان های استان زنجان آمار کانون اصلاح و تربیت زندانیان زیر ۱۸ سال را حدود یک درصد جمعیت و بند نسوان را ۲ درصد جمعیت زندانیان استان ذکر کرد.

این مسوول با بیان اینکه فعالیت های بسیار خوبی در این بندها انجام می گیرد، ادامه داد: ۱۱ تفاهم نامه با نهادهای فرهنگی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه زندانی صرف مهریه در زندان استان نداریم، اضافه کرد: هر مسوولی که مسوولیتی دارد در صورت کوتاهی و تخلف روانه زندان خواهد شد.

این مسوول با اینکه طی سال گذشته یک هزار و ۶۲۶ زندانی در دوره های مختلف آموزشی و فنی و حرفه ای شرکت کردند، ادامه داد: از این تعداد برای ۸۳۲ نفر گواهی فنی و حرفه ای صادر شد.

حجت الاسلام بنیادی افزود: در زمان حاضر ۴۲ رشته آموزشی در زندان های استان فعال است و به گروه های هدف آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از هشت میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: این میزان مبلغ به اشتغال ۷۷ زندانی منجر شده که در مقایسه با سال های گذشته افزایشی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha