۲ تیر ۱۳۹۵، ۹:۱۳
کد خبر: 82121859
T T
۰ نفر
معاون وزیر صنعت: مشكل نقدینگی مجتمع های صنعتی اسفراین بزودی حل می شود

بجنورد- ایرنا - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از حل مشكل نقدینگی و پرداخت طلب های مجتمع های صنعتی فولاد و لوله گستر اسفراین تا كمتر از یك ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایرنا، منصور معظمی سه شنبه شب در جمع خبرنگاران اسفراین با اشاره مشكلات مالی 2 مجتمع صنعتی اسفراین اظهار كرد: بخشی از طلب های این 2 مجتمع مربوط به شركت نفت است و با توجه به شرایط مناسب پس از برجام به طور قطع تا یك ماه آینده مشكل نقدینگی مجتمع های صنعتی فولاد و لوله گستر اسفراین حل خواهد شد.
وی افزود: بخشی دیگری از مشكلات مالی آن از طریق وصول طلب ها از سازمان هایی كه محصول ها را خریداری كرده اند انجام می شود و بخشی را نیز رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران كمك می كند .
وی با اشاره به اینكه امروز صنعت كشور حال خوشی ندارد افزود: ستادی برای گره گشایی از مشكلات بخش صنعت راه اندازی شده و برای آنكه صنعت از ركود خارج شود همه باید كمك كنیم .
معظمی با بیان اینكه همه مشكل صنعت كشور نقدینگی نیست گفت : نقدینگی بخشی از مشكلات صنعت است و مشكل مدیریتی و فناوری از دیگر مشكلات بخش صنعت است.
وی افزود: باید از فضای پسابرجام در نوسازی و به روز سازی صنایع اقدام كرد در غیر این صورت از رقبای عقب می افتیم و رقبا بازار را از ما می گیرند .
رئیس سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران گفت: با توجه به ظرفیت و توانمندی بسیار بالای مجتمع فولاد اسفراین كه در خاورمیانه مشابه به آن را نداریم باید اذعان كرد استفاده بهینه از حداكثر ظرفیت شركت صورت نمی گیرد و وظیفه ما این است كه تلاش كنیم تا از این سرمایه ملی كه دراین مكان ایجاد شده حداكثر استفاده را كنیم.

***مدیران از فضای خوب پسا برجام استفاده كنند
معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت با بیان اینكه از ظرفیت های موجود بخش خصوصی و بخش دولتی به عنوان توان ملی باید حداكثر استفاده را كرد افزود: سازمان گسترش و نوسازی صنایع برنامه هایی دارد كه بتوان تا پایان سال شاهد افزایش تولید و ظرفیت این مجموعه ها باشیم .
وی افزود: از نظر تامین منابع مالی در حال مذاكره با شركت های خارجی هستیم كه به طور قطع تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید و تلاش می كنیم آنها در ادامه توسعه طرح درگیر كنیم .
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به فضای خوب به وجود آمده پس از برجام گفت: این هنر مدیران است كه بتوانند از این فرصت خوب پس از برجام برا ی رونق استفاده كنند .
وی در پاسخ به تاثیر میزان تعرفه تعیین شده بر امكان رقابت پذیری محصولات فولاد داخل كشور گفت: تعرفه یك وسیله برای جلوگیری از واردات است ولی باید توجه داشت كه بازار الزامات خاص خودش را دارد و كسانی كه واردات انجام می دهند با ارز آزاد فعالیت می كنند و اگر دیده می شود با وجود این واردات انجام می شود ، مشكل در كار ماست و ما با ید آن را حل كنیم .
وی خاطر نشان كرد : زمانی كه در كشور تولید ملی و توان ملی داریم، واردات حرام است .
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در سفر دو روزه به شهرستان اسفراین از مجتمع های بزرگ صنعتی فولاد و لوله گستر بازدید كرد و در نشست تخصصی با مدیران عامل فولاد و لوله گستراسفراین ومسئولان استانی وشهرستانی به بررسی مشكلات این واحدهای صنعتی پرداخت.
مجتمع صنعتی فولاد و لوله گستر اسفراین از شركت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران و بزرگترین تولیدكننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است و شركت لوله گستر اسفراین نیز یكی از شركت های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) كه به عنوان تنها تولید كننده لوله های فولادی بدون درز شامل لوله های جداری_مغزی مورد نیاز صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی با هدف رفع نیاز كشور فعالیت می كند .
شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60كیلومتری جنوب شرقی بجنورد مركز خراسان شمالی قراردارد و با دارا بودن دو مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.
/7189/1744/ 6042
۰ نفر