۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82122586
T T
۰ نفر
كنترل و پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی دغدغه جدی ماست

سنندج- ایرنا- رییس دادگستری استان كردستان مقابله با تهدید فضای مجازی را نیازمند اقدامات عملیاتی دانست و گفت: كنترل و پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی دغدغه جدی ماست.

به گزارش ایرنا علی اكبر گروسی روز چهارشنبه در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان كردستان با موضوع جرایم و آسیب های اجتماعی فضای مجازی و شبكه های اجتماعی كه در سالن جلسات معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كردستان افزود: فضای مجازی امروز رقیب جدی رسانه های مكتوب و شفاهی بوده و كنترل و پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی دغدغه جدی ما است.
وی با اشاره به اینكه گرایش به فضای مجازی در كشور روز به روز درحال افزایش است و هر روز بر تعداد علاقه مندان ورود به این فضا اضافه می شود گفت: مسدود كردن فضای مجازی امكانپذیر نیست.
او با اشاره به اینكه شورای پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازی به فرمان مقام معظم رهبری تشكیل شده است گفت: اعضای این شورا متشكل از اشخاص فرهنگی با سابقه و خوش نام هستند و در راستای كنترل فضای مجازی برنامه ریزی و فعالیت می كنند.
گروسی دنیای مجازی را یك بحث بسیار فنی، جدی و گسترده دانست و گفت: جلسه شورای مجازی باید با همكاری همه ادارات به صورت جدی برگزار شود و كارشناسان ذیربط در زمینه پیشگیری وقوع جرم در جلسه شورای بررسی فضای مجازی حضور داشته باشد.
او پیشگیری از وقوع جرم را دغدغه همه مسوولان دانست و گفت: اجرای سیاست های پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همكاری همه ادارات استان است.
رئیس كل دادگستری كردستان با اشاره به گسترش جرایم، اطاله دادرسی و افزایش حجم پرونده ها در دادگستری گفت: امید است این شورا بتواند این مشكلات را ساماندهی كند.
وی با اشاره به اینكه قانون پیشگیری از وقوع جرم یك قانون كلی است و مورد تصویب مجمع تشخیص نظام قرار گرفته است گفت: اجرای سیاست ها و خط مشی ها به شهرستان ها واگذار می شود.
گروسی وظایف كلی این شورا را بسیار حساس و مهم ارزیابی كرد و گفت:اعضای شورای پیشگیری برای اجرایی شدن این قانون گام عملی بردارند.
7352/1904