۳ تیر ۱۳۹۵، ۱:۵۰
کد خبر: 82123234
T T
۰ نفر
خوی در هشت ساعت 25 بار لرزید/شدیدترین زلزله 4.5 ریشتر بود

ارومیه– ایرنا- زلزله ای به بزرگی 4.5 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند كه شدیدترین زمین لرزه از میان 25 زلزله در هشت ساعت بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا و بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیك دانشگاه تهران، این زمین لرزه به نسبت شدید بعد از ظهر چهارشنبه و در ساعت 21 و 26 دقیقه و 58 ثانیه در شهرستان خوی و اطراف آن روی داد.
این زمین لرزه شدیدترین زلزله در هشت ساعت گذشته در این شهرستان بود.
بنا به اعلام این مركز، این زمین لرزه به بزرگی 4.5 ریشتر و در عمق چهار كیلومتری زمین و در مختصات جغرافیایی 38.496 درجه عرض جغرافیایی و 44.857 درجه طول جغرافیایی و در غرب شهرستان خوی روی داده و مركز آن روستای « وار » بود.
بنا به گزارش رسیده از شهرستان خوی، وقوع این زمین لرزه ها باعث ترس و وحشت در میان مردم منطقه شده و مردم بیرون از منازل به سر می برند و بسیاری از اهالی در فضای باز خوابیده اند.
تاكنون از تلفات و خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، بنا به گفته مسئول ستاد مدیریت بحران خوی به علت وقوع زلزله های مكرر در منطقه و بارش شدید باران و ریزش كوه، جاده منتهی به مرز رازی خوی مسدود شده است .
هم اكنون ستاد مدیریت بحران خوی و راهداران در تلاش برای بازگشایی این محور هستند.
فرمانداری شهرستان خوی چهارشنبه شب در پیامكی از مردم خوی خواسته است به علت وقوع پس لرزه های مكرر، با رعایت احتیاط امشب را زیر سقف نخوابند.
شهرستان خوی 375 هزار جمعیت دارد و در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده و یكی از شهرهای زلزله خیز ایران است.
7128/1905 **شبس 1488 **1613
۰ نفر