۵ تیر ۱۳۹۵، ۴:۴۴
کد خبر: 82125143
T T
۰ نفر
محيط بان فداكار پارك ملي بمو به خيل شهدا پيوست

تهران- ايرنا- «منوچهر شجاعي» محيط بان پارك ملي بمو كه به ضرب گلوله شكارچيان بشدت زخمي شده بود بر اثر شدت جراحات وارده، در آخرين ساعات جمعه چهارم تيرماه در بيمارستان رجايي شيراز به خيل شهداي محيط بان پيوست.

به گزارش ايرنا به نقل از سازمان محيط زيست، «حمزه ولوي» مدير كل محيط زيست فارس اعلام كرد كه «منوچهر شجاعي محيط بان پارك ملي بمو عصر جمعه حين درگيري با شكارچيان مورد اصابت گلوله آنها قرار گرفت و از ناحيه سينه و گلو زخمي و از روي صخره نيز به پايين پرتاب شد».
وي افزود: اين محيط بان كه حال بسيار وخيمي داشت به شيراز منتقل شد و تحت عمل جراحي نيز قرار گرفت اما حوالي ساعت 24 جمعه به علت شدت جراحات وارده در بيمارستان رجايي به شهادت رسيد.
به گفته مديركل محيط زيست استان فارس، با پيگيري و تلاش جدي نيروي انتظامي استان، دو شكارچي متخلف با نام‌هاي «حسين جعفري» و «محمد جعفري» دستگير شدند و از آنان دو قبضه سلاح شكاري غير مجاز كشف شد. اين شكارچيان متخلف براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
پارك ملي بمو كه نامش از كوه بمو برگرفته شده و از پارك‌هاي ملي ايران محسوب مي شود با 48 هزار هكتار وسعت در 10 كيلومتري شمال شهر شيراز قرار دارد كه زيستگاه گونه هاي مختلفي از حيات وحش است كه از آن جمله مي توان به آهو، قوچ و ميش و بز و پازن وحشي اشاره داشت.
شبد**1953**1504
۰ نفر