۵ تیر ۱۳۹۵، ۸:۰۶
کد خبر: 82125177
T T
۰ نفر
مردم انزلي همزمان با ساير مسلمانان ذكر الغوث الغوث سر دادند

انزلي - ايرنا - در نخستين شب از شب هاي قدر، شهروندان مومن انزلي در مساجد، حسينيه‌ها و مكان‌ هاي مذهبي و زيارتي با برپايي آئين هاي معنوي ضمن زنده نگه داشتن شب قدر، با خالق هستي نيز راز و نيازكرده و خلصنا من النار يا رب را از خداوند متعال خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، در شبي كه شمشير ابن ملجم از فرق شكافته مولايي كه موهايش از هجران فاطمه (س)سفيد شده بود، خون گريه مي كرد، محراب هم ناله اي از دل خونين كشيد و گفت: يا فاطمه، دعاي علي(ع) مستجاب شد.
باز هم نوزدهم رمضان فرارسيد و سبحانك يا لا اله الا انت، الغوث الغوث خلصنا من النار يا رب دعايي بود كه شيعيان علي و حاجتمندان، در اولين شب قدر و در جاي جاي پهنه گيتي بر زبان جاري كرده و با قرار دادن قرآن ها بر سر، الهي العفو سر دادند.
در شب قدري كه با تپيدن قلب رمضان خون علي(ع) در ميان رگ هاي تمام عاشقانش تقسيم شد، از آسمان نيز باران انا انزلنا بر زمين باريد تا چشمان مومنان با آب توبه شستشو داده شود.
در شهرستان انزلي با فرارسيدن شب نوزدهم رمضان ، مصادف با ضربت خوردن اميرالمومنين حضرت علي (ع) و اولين شب قدر، عاشقان اين امام همام از پير و جوان، كودك و نوجوان و سالم و معلول درمصلي انزلي گردهم آمده و با آوردن هزار نام مبارك پروردگار در دعاي جوشن كبير، رهايي از آتش جهنم را در ديار باقي خواستار شدند.
مومنان عاشق ولايت در اين شب ها با زدودن دل ها از غبار كينه ، حتي با ارسال پيامكي از همديگر طلب حلاليت كردند و از خداوند خواستار بهترين سرنوشت براي عزيزانشان شدند.
حضور پدران به همراه كودكان خردسال با پتويي در زير بغل و حتي افرادي كه با پاي گچ گرفته و عصايي بر زير بغل، خواندن دعا در جمع مومنان را بر استراحت در منزل ترجيح دادند، از جمله جلوه هاي زيباي اولين شب قدر در مصلي انزلي بود.
حاضران پس از دعاي جوشن كبير قرآن ها را بر سرگرفته و با چشماني اشكبار استغفرالله ربي و اتوب و اليه بر لب رانده و سپس دست ها را با سينه آشنا كرده و درسوگ مولايشان عزاداري كردند.
در اين مراسم معنوي علاوه بر خواندن نمازهاي قضا، دعاي جوشن كبير، زيارت عاشورا ، ذكر استغفار با قرآن به سر گرفتن از جمله مراسم برگزار شده بود.
در ساير مساجد شهرستان انزلي نيز اين آيين با شكوه و جلوه خاصي برگزار شد.
شب هاي نوزدهم، بيست و يكم و بيست و سوم ماه مبارك رمضان، به عنوان ليالي پرفيض و بركت قدر در نزد شيعيان و بسياري از مسلمانان جهان داراي جايگاه با عظمتي است كه در اين شب ها به قرائت ادعيه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داري مشغول مي شوند.
شهرستان انزلي در 40 كيلومتري غرب مركز استان گيلان قرار دارد.
6030/7471 /2007