۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۱۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84726773
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمزمه الهی العفو سراسر گیلان را فرا گرفت

رشت _ ایرنا_ آیین احیاء شب قدر شامگاه پنجشنبه همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با زمزمه الهی العفو، الغوث الغوث و راز و نیاز مردم مومن و روزه دار در مناطق مختلف استان گیلان برگزار شد.

به گزارش بامداد پنجشنبه خبرنگار ایرنا، مراسم احیاء اولین شب از شب های قدر با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد، امام زادگان شاخص و گلزار شهدا با سخنرانی روحانیون و مدیحه سرایی زاکران اهل بیت علیه السلام در شهرستان های استان گیلان برگزار شد.

شب قدر فرصت تزکیه، راز و نیاز با خداوند است، گیلانیان نیز با حضور در آیین های شب قدر با بهره گیری از فرصت خودسازی، ترک گناه، راز و نیاز و طلب بخشش گناهان از خداوند، دعای پرفیض جوشن کبیر را قرائت کردند و  قرآن به سرگرفتند.

مراسم احیاء شب اول قدر در رشت مرکز گیلان نیز با حضور آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و قشرهای مختلف مردم در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

مهدیه، گلزار شهدا، بقعه متبرکه خواهر امام سلام الله علیها و هیئت ثارالله در رشت، حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌اشرف علیه السلام شهرستان آستانه اشرفیه از جمله مکان هایی است که مراسم احیاء شب قدر با حضور مردم مومن برگزار شد.  

شب قدر، شب نزول قرآن کریم و رقم خوردن سرنوشت بندگان خداست، در آیات و روایات آمده است که شب قدر به این جهت قدر نامیده شده که جمیع مقدرات بندگان در تمام سال در آن شب تعیین می شود. 

اقامه نماز، خواندن دعای جوشن کبیر و به سر گرفتن قرآن و طلب مغفرت از خداوند از جمله اقدامات دراین شب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha