سرانه فضاي سبز شهري شيروان از ميانگين كشوري بالاتر است

شيروان- ايرنا- رييس كميسيون فضاي سبز شوراي اسلامي شيروان با اشاره به سرانه 16 متر مربعي فضاي سبز در شيروان گفت: هم اكنون سرانه فضاي سبز شهري شيروان از ميانگين كشوري بالاتر است.

به گزارش ايرنا احمد عاقل عصر شنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه استاندارد سرانه فضاي سبز به ازاي هر نفر 11 متر مربع است اظهار كرد: امسال سرانه فضاي سبز در شيروان به ازاي هر نفر 16 متر مربع است كه تا پايان سال جاري پنج هكتار ديگر به فضاي سبز شهري شيروان اضافه خواهد شد.
وي از جانمايي چهار پارك محلي شيروان در خيابان هاي بيست متري، رزاز، دانش، شهرك امام و استاد شهريار خبر داد و گفت: در صورت پرداخت اعتبار در مدت مناسب سرانه فضاي سبز بالاي 17 متر مربع خواهيم داشت كه امسال سعي خواهيم كرد يكي از پارك هاي مزبور احداث شود.
عاقل با بيان اينكه در حال حاضر مساحت فضاي سبز شهري شيروان 145 هكتار است افزود: اين مساحت شامل پارك ها، بلوارها، گلدان هاي قرار گرفته در بلوار و درختان منزل مي باشد كه 15 درصد فضاي سبز شهري شيروان درختان منزل و فضاي سبز در حياط ها است و با توجه به اهميت فضاي سبز اگر فردي در بيرون از منزل خود فضاي سبز احداث كند از تخفيف 40 درصد و يا حتي صفر برخوردار مي شود كه هم اكنون 50 شهروند نمونه فضاي سبز در شيروان داريم كه تمام عوارض هاي ساليانه براي آنان بخشيده شد.
عضو شوراي شهر شيروان با بيان اينكه امسال 12 ميليارد ريال اعتبار براي فضاي سبز شهري شيروان در نظر گرفته شده است گفت: شيروان شهر نمونه در منظر مبلمان شهري، فضاي سبز و تعداد گل مصرف شده در رقابت با شهرهاي همجوار و استان است كه با هزينه هاي جزئي و كمتر از بودجه اختصاص يافته اما با كيفيت مناسب مديريت شده است.
به گفته وي ، در خيابان هاي پر تردد سالانه سه بار و در سه فصل گل ها را عوض مي كنيم.
عاقل با اشاره به اينكه در شيروان بالغ بر 19 رقم گل را در تنوع گل كاري و فضاي سبز استفاده مي كنيم افزود: در استان، شيروان بالاترين توليد گل را در سطح شهرستان ها دارد و سالانه يك ميليون گل در شش واحد گلخانه اي با مساحت دو هزار متر مربع توليد مي شود و سالانه هفت ميليارد و 750 ميليون ريال توليد گل در شيروان داريم.
شهر شيروان با 85 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهر پرجمعيت خراسان شمالي در 60 كيلومتري شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 1744