۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۳۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 83778975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ درصد فضای سبز شیروان مکانیزه آبیاری می‌شود

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۳۲
کد خبر: 83778975
۴۰ درصد فضای سبز شیروان مکانیزه آبیاری می‌شود

بجنورد-ایرنا- معاون خدمات شهری شهرداری شیروان گفت: اکنون ۴۰ درصد از فضای سبز این شهر ۸۵ هزار نفری خراسان شمالی به صورت مکانیزه آبیاری می‌شود.

مرتضی رضوانی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آبیاری فضای سبز شامل میادین، بلوارها و پارک ها است که مابقی فضای سبز این شهر با تانکر و شیلنگ آبیاری می شود.

وی تعداد کل پارک های این شهر را ۱۰ پارک عنوان کرد و گفت: مساحت کل فضای سبز شیروان ۱۰۰ هکتار است که برخی از فضاهای سبز شیروان یک روز در میان و درختان هم هفته ای یکبار آبیاری می شود.

رضوانی افزود: از مجموع کل مساحت فضای سبز شیروان، ۴۰ هکتار مربوط به کوهستان پارک شیرکوه است که ۲۰ هکتار آن توسط آبیاری قطره ای انجام می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شیروان گفت: اینک میانگین سرانه فضای سبز به ازای هر فرد در شیروان ۱۶ متر مربع است که طی سال جاری چند تا پارک در محله های مختلف شیروان به بهره برداری خواهد رسید.

 رضوانی افزود: تغییر نوع گونه‌ها و انتخاب گونه‌های کم‌آب‌بر و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کاهش مصرف آب بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به اهمیت فضای سبز گفت: توسعه شهرها و ماشینی شدن زندگی شهری عاملی برای بیشتر شدن آلودگی هوا و به خطر افتادن محیط ‌زیست شده است.

وی افزود: کاهش استرس و افزایش روحیه شادابی از دیگر مزایای داشتن فضای سبز خواهد بود.

شهر شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha