۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۰۳
کد خبر: 82126991
T T
۰ نفر
تقویت سلامت و نشاط اجتماعی از كاركردهای مهم رسانه است

یاسوج - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور واحد دهدشت به گستره وسیع و فراگیر ملی ملی و بین المللی رسانه ها اشاره كرد و افزود:جایگاه رسانه در امید آفرینی، تزریق انرژی مثبت و تقویت سلامت و نشاط اجتماعی انكارناپذیر است.

سید باقر كارگر روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نقش مهم رسانه در ایجاد روح نشاط و توسعه در جامعه افزود: رسانه ها تار و پود زندگی امروزی مردم هستند و ایجاد دهكده جهانی در سایه سرعت تبادل اطلاعات رسانه ای ممكن شده است.
وی با بیان اینكه حوادث و وقایع جامعه هرگز از نگاه تیزبین رسانه پنهان نخواهد ماند اظهاركرد: باید رسانه را به شمشیر دولبه تشبیه كرد و از ظرفیت آن در جهت مطلوب بهره گرفت.
كارگر بیان كرد: امروزه خیلی از بزرگان و شخصیت های كاریزمای جامعه پیشرفت و موفقیت های خود را مدیون نقش كاتالیزور بودن رسانه ها در انرژی دهی و تزریق روح نشاط و امیداجتماعی می دانند.
این استاد دانشگاه با بیان كاركرد مهم رسانه‌ در حوزه سلامت اجتماعی گفت: رسانه‌ها می توانند با طراحی پیام‌های برنامه‌ریزی شده به تغییر باور، احساس، نگرش‌، رفتارهای اجتماعی و كاهش یا افزایش خشنودی و ارتقا مهارت های زندگی بپردازند.
كارگر عنوان كرد: رسانه ها نقش غیر قابل انكاری در ایجاد، كاهش و یا افزایش مسائلی مانند نشاط اجتماعی، استرس و تنش های اجتماعی، مشاركت اجتماعی واعتماد اجتماعی، انسجام ملی، افسردگی اجتماعی، كاهش جرائم و بزهكاری ها دارند.
وی گفت: امروزه رسانه های دیداری و شنیداری می توانند با ارائه برنامه های متنوع و شادی آفرین با توجه به معیارهای لازم و متداول و حفظ شئونات آن جامعه، تاثیر مثبت و امید بخش بر مخاطبان خود بگذارند.
كارگر تصریح كرد: بیشتر رسانه ها در راستای نشاط و انتقال آن به جامعه كار چندانی انجام نداده اند و از وظیفه اصلی خود به گونه ای منحرف شده اند.
وی با اشاره به اینكه انسان ها در هر شغل و منصبی كه هستند می توانند خود را از نشاط اجتماعی بهره مند كنند اضافه كرد: فضای رسانه ها باید به گونه ای باشد كه مدام به مخاطب انرژی و نشاط تزریق كند.
كارگر تاكید كرد: رسانه ها باید از نقش محافظه كارانه و حمایت از جریان خاصی بپرهیزند تا بعنوان رسانه توسعه مدار مقبولیت خود را بر جامعه دیكته و امید را در مردم افزایش و شادابی را برایشان به ارمغان آورند.
وی بیان كرد: نقش فرهنگ سازی و همبستگی اجتماعی در ذات یك رسانه نهفته است و باید سیاست فرهنگ گرا در دستور كار اصحاب رسانه باشد تا بتوان انتظار داشت كه رسانه دارای نقش اساسی در راستای توسعه جامعه هست .
پیشتر رئیس جمهوری برلزوم نقش امید آفرینی ونشاط اجتماعی از سوی رسانه ها در جامعه تاكید كرده بود.
7531/6162/1662