۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82127686
T T
۰ نفر

آمار طلاق در تكاب امسال افزايش يافته است

۶ تیر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۱
کد خبر: 82127686
آمار طلاق در تكاب امسال افزايش يافته است

مهاباد- ايرنا- رئيس اداره ثبت احوال شهرستان تكاب گفت: ميزان وقوع طلاق در اين شهرستان طي سال جاري در مقايسه با سال گذشته چهار درصد افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا، رضا رضايي روز يكشنبه در نشست كارگروه زنان و خانواده اين شهرستان اظهار كرد: در سه ماه نخست امسال 49 فقره طلاق در اين شهرستان به ثبت رسيده است.
وي گفت: از اين تعداد طلاق 36 فقره در مناطق شهري و 13 فقره نيز در روستاها بوده است.
رضايي افزود: در سه ماه نخست سال جاري همچنين ميزان وقوع ازدواج در سطح شهرستان تكاب هفت درصد كاهش يافته و از 303 فقره در سال 94 به 283 فقره در سالجاري رسيده است.
وي با اشاره افزايش نگران كننده طلاق در تكاب اظهار كرد: در سال گذشته نيز در مجموع 202 فقره طلاق در اين شهرستان به وقوع پيوسته و به ثبت رسيده است.
وي گفت: آمار طلاق در روستاهاي تكاب نيز نسبت به سال هاي گذسته افزايش يافته به طوري كه از مجموع طلاق هاي به ثبت رسيده در سال گذشته، 73 فقره در روستاها بوده است.
به گزارش ايرنا، در اين نشست مسئول كميته بانوان فرمانداري تكاب نيز با اشاره به افزايش آمار طلاق در شهرستان تكاب گفت: دستگاه هاي اجرايي و ادارات بايد به بررسي دقيق اين معضل پرداخته و راهكار مناسب و منطقي براي كاهش آن در اين شهرستان به كار گيرند.
سعيده عزتي با بيان اينكه مشاوره پيش از ازدواج بايد از سوي خانواده ها و جوانان مورد توجه جدي قرار بگيرد، افزود: واحد مشاوره براي جوانان و زوجين بايد در ادارات مرتبط با مسايل اجتماعي و خانواده ها راه اندازي و فعال شود.
شهرستان تكاب با 78 هزار نفر جمعيت در جنوب استان آذربايجان غربي واقع شده است.
7514/6185/1905