۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82128082
T T
۰ نفر
3800 ميليارد ريال براي تكميل بازسازي بم نياز است

كرمان - ايرنا - فرماندار بم بازسازي اين شهرستان را از افتخارات نظام دانست و گفت: سه هزار و 800 ميليارد ريال براي تكميل بازسازي بم نياز است.

به گزارش ايرنا رضا اشك عصر يكشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان بم كه با حضور نماينده مردم شرق استان و امام جمعه بم برگزار شد افزود: اين كمبود اعتبار در بخش هاي تكميلي طرح هايي همچون مساجد، حسينيه ها، مدارس، بهداشت و درمان و عمران شهري است.
وي گفت: بازسازي بم به لحاظ سرعت انجام كار و كيفيت همواره مورد توجه گردشگران بخصوص گردشگران خارجي و سفراي كشورها قرار دارد.
وي به كمبودها و نيازهاي بازسازي اشاره كرد و گفت: در بحث بهداشت و درمان در حالي كه استاندارد تخت بيمارستاني در كشور به ازاي هر يكهزار نفر، يك و نيم تخت و در استان نيز يك و دو دهم تخت است اما در بم اين رقم به شش دهم تخت كاهش يافته است و با مشكلات عديده اي در اين بخش روبرو هستيم.
فرماندار بم از صدور مجوز راه اندازي بيمارستان 220 تختخوابي در بم خبر داد و افزود: مجوز انتقال آب اين طرح نيز صادر شده و در صورت تامين اعتبار در مدت 2 سال تكميل و بهره برداري مي شود.
وي ضمن درخواست از وزراي بهداشت و راه و شهرسازي براي تسهيل كردن شرايط احداث اين بيمارستان از نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي نيز خواست تا اين موضوع را پيگيري كند.
اشك انتقال آب از سد نساء به بم را يكي از مصوبات سفر رئيس جمهوري اعلام كرد و گفت: در صورت تامين اعتبار به موقع، اين طرح دهه فجر 96 تكميل و با بهره برداري از آن 24 موتور پمپ آب از مدار خارج مي شوند.
وي ابراز اميدواري كرد: با خروج موتورپمپ ها از مدار قنوات زيردست منطقه نيز به خوبي تغذيه شوند.
فرماندار بم وجود برخي كاستي ها و عقب ماندگي ها را در بم تاريخي دانست و گفت: بخش عمده اي از عقب ماندگي ها، صدساله و مربوط به دوره هاي قبل از انقلاب مي شوند.
وي بيان كرد: تلاش نظام جمهوري اسلامي ايران در ادوار مختلف، جبران عقب ماندگي هاي يكصد سال قبل از نظام جمهوري اسلامي است.
اشك ايجاد زيرساخت هاي دانشگاهي و حوزوي، گردشگري و كشاورزي را نمونه اي از خدمات نظام جمهوري اسلامي عنوان كرد و افزود: در بخش كشاورزي ايجاد زيرساخت هايي همچون احداث مراكز نگهداري محصولات كشاورزي منطقه، راه اندازي گمرك و اداره استاندارد از جمله خدمات قابل توجه و منحصر به فرد در منطقه محسوب مي شوند.
وي گفت: تاكنون بودجه برگشتي نداشته ايم اما مسئولان ادارات بايد براي جذب حداكثري و به موقع اعتبارات بيشتر تلاش كنند و كفش آهنين بپوشند.
فرماندار بم خاطرنشان كرد: برخي موانع نيز بايستي با تلاش نماينده، پيگيري شوند.
7427/3028