۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82130038
T T
۰ نفر

یك اردوگاه مهاجران در پاریس تخلیه شد

۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82130038
یك اردوگاه مهاجران در پاریس تخلیه شد

تهران- ایرنا- پلیس فرانسه از صبح امروز (چهارشنبه) به تخلیه اردوگاهی در منطقه 18 پاریس اقدام كرد، كه حدود 500 آواره و مهاجر را در خود جای داده بود.

به گزارش تارنمای رادیو «اروپ1»، تخلیه این اردوگاه در عملیات مشترك رئیس پلیس پاریس، شهرداری منطقه، شهرداری پاریس و موسسات مرتبط با مهاجران، به آرامی و بدون درگیری صورت گرفت.
مهاجران و آوارگان عمدتا سودانی، افغان و اریتره ای كه از اواسط ماه جاری میلادی (خرداد) در این اردوگاه در مقابل بنای «آل پژول» (halle Pajol) گرد هم آمده بودند، با اتوبوس به 70 اردوگاه دیگر در استان «ایل دو فرانس» منتقل شدند.
موارد تخلیه اردوگاه های آوارگان و مهاجران در پاریس بشدت افزایش یافته است و تخلیه اردوگاه آل پژول بیست و پنجمین مورد این عملیات از ژوئن (خرداد/ تیر) پارسال تاكنون محسوب می شود.
این اردوگاه پیشتر در 8 ژوئن 2015، با درگیری و خشونتی كه مورد انتقاد حامیان حقوق بشر قرار گرفت، تخلیه شده بود. از آن زمان بطور مرتب اردوگاه هایی در همان حوالی تشكیل و سپس توسط پلیس برچیده می شود.
از سه هفته پیش تا كنون، نزدیك به یك هزار و 900 نفر از اردوگاه باغ های «اِئول» (Eole) و حدود 400 نفر نیز از اردوگاه های ایجاد شده در ایستگاه های «استالینگراد» و « لا شاپل» مترو پاریس، بیرون رانده شده اند.
چندی پیش، «آن ایدالگو» (Anne Hidalgo) شهردار پاریس از احداث اردوگاهی برای پناهجویانی خبر داد كه اكنون در اردوگاه های موقت این شهر زندگی می كنند.
پاریس از یك سال پیش با مساله احداث اردوگاه های موقت پناهجویان مواجه است. فرانسه همچنین با موج مهاجرانی مواجه است كه قصد دارند خود را از این كشور به دیگر كشورهای اروپایی برسانند. مهمترین اردوگاه این مهاجران، زاغه «جنگل» در بندر كاله و در شمال فرانسه است.
منابع دولتی تعداد ساكنان زاغه جنگل را سه هزار و 500 نفر اعلام می كنند، ولی آمار سازمان های غیر دولتی از حضور پنج هزار مهاجر در این اردوگاه حكایت دارد.
كاله در شمال فرانسه از مدت ها پیش به اقامتگاه موقت هزاران آواره ای تبدیل شده است كه منتظر فرصتی هستند تا خود را از مسیر دریا یا تونل مانش و كامیون هایی كه از آن می گذرند، به انگلیس برسانند.
مقامات فرانسه با دستور مراجع قضایی این كشور، در اواخر ماه ژانویه (بهمن) به دلیل آنچه «حفظ امنیت مهاجران» خوانده شد، نوار 100 متری مجاور جاده كمربندی را از 600 آواره زاغه جنگل تخلیه كردند. مدتی پس از آن نیز نیمه جنوبی این اردوگاه به مساحت 50 هكتار، تخلیه و سپس كاملاً تخریب شد.
اروپام ** 9053**1479
۰ نفر