۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵
کد خبر: 82131456
T T
۰ نفر
متوسط خاموشي مشتركان برق يزد هشت برابر كمتر از متوسط كشوري است

يزد- ايرنا- مديرعامل شركت توزيع نيروي برق يزد گفت: متوسط ميزان خاموشي براي هر مشترك يزدي، 147 دقيقه در سال است كه اين رقم هفت تا هشت برابر كمتر از متوسط كشوري است.

محمدرضا صحتي روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: پيش بيني مي شود تعداد مشتركان سال جاري شركت برق استان از 600هزار به 630 هزار مشترك برسد .
وي با اشاره به بالا بودن سطح هزينه هاي سرويس و نگهداري و خدمات منجر به كاهش خاموشي شبكه هاي توزيع برق افزود: ميزان هزينه هاي برق در سه ماهه تابستان 20 درصد افزايش مي يابد اما شهرستان يزد به دليل قرار گرفتن در تعرفه گرمسير اين افزايش در قبوض بسيار ناچيز است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق يزد درباره وضعيت خاموشي هاي اين در استان در سال گذشته تصريح كرد:خوشبختانه در سال 94 ميزان خاموشي برق اين استان 21.8درصد كاهش يافت در عين حال استفاده از روشهاي بدون هزينه و كم هزينه در كاهش مصرف برق و لزوم رعايت مشتركان برق براي پيشگيري از خاموشي ها ضروري است.
صحتي در ادامه ميانگين مصرف برق در كشورهاي ديگر را 900 كيلووات در سال اعلام كرد و گفت : اين رقم در كشور سه برابر متوسط جهاني اما در يزد 1800 كيلووات در سال است.
اين مسئول با تاكيد بر لزوم مديريت برق در زمان پيك مصرف نيز اظهار كرد: مديريت مصرف در پيك بار روز 12 تا 16 و پيك بار شب 20 تا 24 بسيار مهم و حياتي است و اين امر به ما در كاهش مصرف و كنترل خاموشي ها كمك مي كند.
تركيب مشتركان توزيع برق استان يزد 69درصد مربوط به صنعت ، 13درصد خانگي ، 10درصد كشاورزي ، 3.4 درصد عمومي ، 3 درصد تجاري و 1.4درصد روشنايي معابر است.
1968/ 6197