برپايي ايستگاه نقاشي و چهره آرايي در راهپيمايي روز جهاني قدس در رشت

رشت - ايرنا - دو ايستگاه نقاشي و چهره آرايي به مناسبت روز جهاني قدس در ميدان مصلي رشت برپا شده است.

كودكان و نوجوانان در رشت امروز (جمعه) با استقبال از ايستگاه چهره آرايي كانون پرورش فكري گيلان، با ترسيم پرچم جمهوري اسلامي ايران و فلسطين بر صورت، در راهپيمايي روز جهاني قدس شركت كردند.
كانون پرورش فكري گيلان همچنين به مناسبت روز جهاني قدس نسبت به برپايي ايستگاه نقاشي در مصلي رشت اقدام كرد كه كودكان و نوجوانان با شركت در اين ايستگاه نقاشي، نقشي از همدلي با كودكان فلسطيني را در قالب فعاليت ‌نقاشي به تصوير كشيدند.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گيلان گفت: برپايي نمايشگاه ‌آثار و اجراي فعاليت ‌هاي فرهنگي، هنري و ادبي در مسير راهپيمايي كه به منظور تبيين اهميت و نقش اين حضور پرشور در بيدار‌ي ملت‌ ها از جمله برنامه‌ هاي مربيان كانون در اين روز به شمار مي رود.
علي پورحسن روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: همچنين كودكان و نوجوانان گيلاني در ‌كارگاه هايي با كشور فلسطين و شخصيت‌هاي برجسته اين سرزمين اسلامي بيش‌ از پيش ‌آشنا شده و با فعاليت ‌معرفي كتاب، قصه‌گويي و شعر‌خواني مربيان همراه شدند.
وي برپايي كارگاه هاي ادبي و نقاشي را از‌ ديگر برنامه ‌ها به مناسبت روز جهاني قدس نام برد و اظهار كرد: كودكان و نوجوانان با كشيدن نقاشي و خواندن دلنوشته ‌ها لبخند ناتمام خود را به ملت مظلوم فلسطين هديه مي كنند.
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گيلان در 31 مركز فرهنگي هنري ثابت، چهار كتابخانه پستي، يك مركز فرهنگي هنري فراگير، يك كتابخانه سيار روستايي به ارايه‌ فعاليت‌ هاي فرهنگي، ادبي، هنري و پژوهشي مي پردازد.
حدود 50 هزار كودك و نوجوان در مراكز فرهنگي هنري كانون پرورش فكري استان گيلان عضو هستند.
7286 / 2007