۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82132643
T T
۰ نفر
پلیس تركیه 11 خارجی دیگر را به اتهام همكاری در حملات فرودگاه استانبول دستگیر كرد

آنكارا – ایرنا – پلیس تركیه در ادامه عملیات خود برای دستگیری عوامل همكاری با تروریست هایی كه سه شنبه شب گذشته، فرودگاه استانبول را به خاك و خون كشیدند، 11 خارجی را دستگیر كرد. با این عملیات شمار متهمان دستگیر شده به 24 نفر رسید.

به گزارش ایرنا، پلیس تركیه می گوید مهاجمان مسلح كه سه شنبه شب به ترمینال خارجی فرودگاه بین المللی آتاترك استانبول حمله كردند، سه نفر از اتباع خارجی بودند و این افراد بعداز تیراندازی به اطراف با كلاشینكف، با منفجر كردن بمب هایی كه به بدن خود بسته بودند، دست به انتحار زده اند.
در این انفجار براساس اعلام افكان آلا وزیر كشور تركیه 43 نفر كشته و 239 نفر زخمی شده اند كه مداوای 128 تن از آنها هنوز ادامه دارد.
روزنامه خبرترك روز جمعه در تارنمای خبری تحلیلی خود نوشت: تیم های مبارزه با ترور پلیس استانبول، در ادامه عملیات برای دستگیر عوامل حملات انتحاری فرودگاه آتاترك، یكی از لانه های تیمی گروه تروریستی – تكفیری داعش در منطقه باشاك شهر استانبول را شناسایی كرد و بامداد امروز با حمله به این خانه 11 تن از پیكارجویان داعشی را دستگیر كرد.
خبرترك فقط به تابعیت یكی از دستگیر شده ها كه شهروند روسیه بوده اشاره كرده ولی هویت سایر دستگیر شده ها را ذكر نكرده است.
رسانه های تركیه نیز از ضعف امنیتی و اطلاعاتی خبر داده و گزارش داده اند به رغم شكایات ساكنان آپارتمانی كه اعضای داعش در آن به سر می بردند، پلیس و نیروهای اطلاعاتی اقدامی نكرده بودند.
این رسانه ها روز گذشته نیز به نقل از منابع امنیتی نوشتند : سه عامل حمله تروریستی به فرودگاه استانبول از جمهوری داغستان (با داشتن گذرنامه روسی) و شهروندان ازبكستان و قرقیزستان بودند.
یكی از این مهاجمان از جمهوری داغستان بوده ولی گذرنامه روسی داشته كه ساكن منطقه فاتح در استانبول بوده است ، دومی از ازبكستان و سومین عامل انتحاری از كشور قرقیزستان بودند.
شایان ذكر است روسیه اعلام كرده كه نامبرده شهروند روسیه نیست و احتمالا گذرنامه جعلی روسیه را داشته است.
پلیس تركیه روز گذشته (پنجشنبه ) اعلام كرد كه 13 تن را در ارتباط با این حملات دستگیر كرده كه سه تن از آنها خارجی هستند.
گفته می شود تروریستها از اعضای گروه تكفیری صهیونیستی داعش بودند.
خاورم **2011**1579