براي رفع بيكاري و حل مشكل ازدواج جوانان بايد اقدام فوري شود

كرمانشاه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه با بحراني دانستن وضعيت بيكاري و مشكل ازدواج جوانان در استان، خواستار اقدام فوري و ويژه مسئولان در اين زمينه شد.

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر امام جمعه كرمانشاه، آيت الله مصطفي علما شامگاه پنجشنبه در ديدار با چند تن از اعضاي مجمع نمايندگان استان كرمانشاه اظهار كرد: بايد همه مسئولان استان و نمايندگان جديد مجلس در نشستي ويژه و فوري چگونگي حل مشكل بيكاري و رونق اقتصادي كرمانشاه را مورد بررسي قرار دهند.
وي افزود: استان كرمانشاه با 900 هزار هكتار زمين حاصل خيز و منابع آبي فراوان اما مديريت نشده، نبايد اين همه بيكار و نيازمند داشته باشد.
آيت الله علما خاطرنشان كرد: متاسفانه امروز شاهد هستيم كه عملكرد بعضي از مسئولان و مديران موجب بي اعتمادي مردم به نظام و ديگر مسئولان دلسوز نظام شده كه نيازمند برخورد جدي است.
نماينده ولي فقيه در استان ادامه داد: دولت معتقد است براي اشتغال يك نفر در بخش صنعت سه ميليارد ريال اعتبار نياز است، اما ما از دولت فقط وام و تسهيلات اندك براي جوانان و اشتغال آنها در كشاورزي اعم از گلخانه اي و باغداري و ... را مي خواهيم.

* عملكرد دستگاه هاي اجرايي استان كرمانشاه ارزيابي مي شود
در ادامه رئيس مجمع نمايندگان استان كرمانشاه نيز گفت: نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي، فرمايش هاي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمانشاه را به عنوان نماينده مقام معظم رهبري در استان، فصل الخطاب همه امور مربوط به استان مي دانند.
حسن سليماني افزود: نشست هايي را با همه مديران استاني در حضور امام جمعه كرمانشاه برگزار خواهيم كرد و در آن عملكرد همه دستگاه ها مورد بررسي و ارزيابي قرار مي گيرد.

* استفاده از مديران بومي خواسته نماينده كرمانشاه
احمد صفري نماينده مردم كرمانشاه در مجلس نيز در اين ديدار استفاده از مديران بومي، به جاي مديران غير بومي در استان را خواستار شد.
وي با بيان اينكه يكي از مهمترين وظايف مجمع نمايندگان پيگيري مصوبات مقام معظم رهبري است كه حتما به آن توجه مي شود، برطرف شدن مشكلات كشاورزان را نيز در راستاي اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي و جلب اعتماد مردم نسبت به نظام و مسوولان را بسيار مهم برشمرد.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت داراي هشت نماينده در مجلس شوراي اسلامي مي باشد.
7458/8066