۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳
کد خبر: 82133125
T T
۰ نفر
خاخام یهودی: استقرار صلح درگرو برچیده شدن رژیم صهیونیستی است

لندن - ایرنا - «یسرول دیویدوس» خاخام برجسته یهودی انگلیسی ضمن با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس در نقش برآب كردن جنایت های رژیم جعلی صهیونستی تاكید كرد كه برای استقرار صلح در خاورمیانه بایستی صهیونیسم برچیده شود.

به گزارش ایرنا، «یسرول دیویدوس» در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: جامعه جهانی یهودیان از بیت المقدس تا اروپا و تا آمریكا كه از افراد بسیار مذهبی تشكیل شده اند از مصیبت های وارد شده علیه مردم فلسطین احساس شرم و گناه می كنند.
وی با بیان اینكه اشغال فلسطین یك فاجعه و برخلاف دستورات الهی است افزود: صهیونیست ها دین ما را سرقت كرده و به نام دین یهود دولت اسرائیل را تشكیل داده اند.
این خاخام یهودی افزود: این در حالی است كه دین یهود از دو هزار سال پیش اجازه تصرف حتی یك سانتی متر را به پیروان این دین نداده است و ما به این دستور الهی احترام می گذاریم.
دیویدوس گفت: اكنون 68 سال است كه اشغالگران اسرائیلی دولت جعلی را به نام دین یهود تاسیس كرده اند و خود را دولت یهودی می نامند در حالی كه آنها صهیونیست هستند.
وی ضمن ابراز انزجار نسبت به اقدامات بی رحمانه صهیونیست ها گفت: آنها نه تنها به مردم فلسطین رحمی ندارند بلكه یهودیان را هم مورد آزار قرار می دهند بطوریكه اخیرا تصاویری از سربازان اسرائیلی منتشر شده كه در آن نشان می داد یهودیان به طرز فجیعی مورد شكنجه قرار گرفته اند. به همین خاطر یهودیان راهپیمایی های گسترده ای را در اقصی نقاط جهان برپا می كنند تا نشان دهند كه این یك جنایت است و صهیونیست ها حق ندارند كه سرزمین فلسطینی ها را به نام خودشان مصادره كنند.
این خاخام یهودی گفت: صهیونیست ها دنیا را فریب داده اند؛ آنها ادعا می كنند كه این یك مناقشه دینی است و مسلمانان از یهودیان متنفرند اما چنین ادعایی اصلا حقیقت ندارد؛ چرا كه مسلمانان همواره در طول تاریخ به ویژه در دوران جنگ های صلیبی و جنگ جهانی دوم در حالی كه هیچ كشوری به یهودیان سرپناه نمی داد به آنها سرپناه داده و رفتار دوستانه ای داشته اند.
وی تصریح كرد: اكنون صهیونیست ها چه حقی دارند كه این اشغالگری را به نام دین مصادره كنند. هیچ آیین و مكتبی اجازه چنین اشغالگری را صادر نمی كند.
این عالم برجسته یهودی با ییان اینكه دین یهود به معنای تسلیم شدن در برابر ذات اقدس خداوند است تصریح كرد: اما صهیونیسم مكتب تحریف شده ای از دین یهود است كه از سوی افراد ملحد ابعاد معنوی آن حذف، و به یك مكتب ماتریالیستی و ملی تبدیل شده است تا آنها بتوانند به تخلفاتشان مشروعیت بخشند.
وی در پاسخ به این سووال كه نامگذاری روز جهانی قدس از سوی حضرت امام خمینی (ره) را چگونه ارزیابی می كند گفت: آیت الله خمینی (ره) به درستی به نیت شوم صهیونیست ها پی بردند و اعلام كردند كه هر ساله باید در برابر جنایت های این رژیم جعلی برخاست.
دیویدوس گفت: جمهوری اسلامی ایران نمونه كشوری است كه در آن یهودیان در كنار برادران مسلمانشان در كمال آرامش و احترام زندگی می كنند، اما صهیونیست ها برای اینكه بتوانند نظر دنیا را به خودشان جلب كنند بحث یهود ستیزی را به راه انداخته و عنوان می كنند كه ایران از رژیم اسرائیل متنفر است چون ضد دین یهود است.
وی افزود: ما به عنوان جامعه یهودیت بر این باور هستیم كه باید در راهپیمایی روز جهانی قدس كه حضرت آیت الله خمینی (ره) آن را بنیان گذاشتند شركت كنیم و ضمن همبستگی با مردم مسلمان فلسطین، جهانیان را از جنایت های رژیم قاصب اسرائیل آگاه كنیم.
این روحانی یهودی اضافه كرد: ما باید به جهانیان نشان دهیم كه صهیونیست به دنیا دروغ گفته است و جنایت هایی كه صورت می گیرد اشتباه است و هیچ امیدی در پس این اشغالگری وجود ندارد.
وی با بیان اینكه «بایستی دوباره مشكل اختلاف فلسطین و اسرائیل را تعریف كنیم» افزود: به جای پیدا كردن راه حل برای پایان بخشیدن به آنچه مناقشه مسلمانان و یهودیان خوانده می شود بایستی اندیشه صهیونیسم برچیده شود و از خداوند بخواهیم تا دوباره الطافش را به ما نازل كند.
دیویدوس گفت: ما سالها با آرامش در كنار مسلمانان زندگی می كردیم و برای محافظت از خودمان نیازی به قوانین حقوق بشر نداشتیم تا اینكه صهیونیست ها ظهور كردند و تنفر و تفرقه میان مسلمانان و یهودیان را دامن زدند.
این خاخام یهودی تصریح كرد: اگر این جنس ناجور از میان برداشته شود ما به مردم فلسطین نشان خواهیم داد كه از آنها بابت الطافشان در طول تاریخ قدردان هستیم و به آنها سرزمین شان را باز می گردانیم تا بتوانیم بار دیگر در نهایت صلح و آرامش زندگی كنیم.
وی با با بیان اینكه مردم در غرب متوجه شده اند كه رسانه های گروهی آنها را گمراه كرده اند» افزود: اما به لطف خدا ما می توانیم مردم را آگاه كنیم و دستورات الهی را بر روی زمین جاری سازیم.
راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن قرار است یكشنبه سوم جولای با حضور آزادیخواهان، گروه های مدافع حقوق بشر، فعالان سیاسی، مسلمانان، یهودیان، مسیحیان و عدالت خواهان برگزار شود.
براساس برنامه ریزی صورت گرفته تظاهرات روز جهانی قدس در لندن از برابر ساختمان 'بی بی سی' شروع و به سفارت آمریكا ختم می شود.
به گفته مسعود شجره، رئیس كمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس، 'موشه واشوسكی» یكی از فعالان برجسته یهودی و شخصیت های برجسته جامعه یهودیان علیه رژیم صهیونیستی قرار است در مراسم روز جهانی قدس در لندن در حمایت از مردم فلسطین سخنانی را ایراد كند.
اروپام**4**ن**1552