۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۰۸
کد خبر: 82133335
T T
۰ نفر
شرق شناس صرب:روز قدس نماد وحدت بین مسلمانان در حمایت از فلسطین است

بلگراد-ایرنا- شرق شناس صرب به قتل عام فلسطینی ها به دست رژیم صهیونیستی اشاره كرد و گفت: روز قدس، نماد وحدت و همبستگی بین مسلمانان در حمایت از فلسطین و فلسطینیان است.

«راده بوژوویچ» روز جمعه به مناسبت روز قدس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد گفت: در حالی كه شاهد افزایش جنایات اسرائیل در به قتل رساندن فلسطینیان و غصب سرزمین فلسطین هستیم سكوت در برابر این ظلم ها جایز نیست و باید برای نجات آزادی فلسطین و مردم مظلوم فلسطین از ظلم و ستم تلاش كرد.
وی افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی عاملی برای همبستگی بیشتر مسلمانان و ابراز همدردی مردم جهان با فلسطین شده است.
وی اضافه كرد: رهبر كبیر انقلاب اسلامی به عنوان یك عالم با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارك رمضان به نام روز قدس، نسبت به برحق بودن مبارزات مردم فلسطین و اهمیت آزادی قدس تاكید كردند.
استاد دانشگاه صربستان افزود: پس از این نامگذاری بود كه بسیاری از مردم جهان با نام قدس آشنا شدند و هاله های ابهام و ناآشنایی مردم جهان از موضوع فلسطین برداشته شد.
این شرق شناس صربستانی به حملات گروه تروریستی داعش به عراق و جنگ سوریه نیز اشاره كرد و چنین اقدام هایی را بخشی از سیاست های آمریكا در ایجاد تنش و نا آرامی در منطقه خاورمیانه برشمرد و حملات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه و قتل عام مردم بی گناه فلسطین را بخشی از این سناریو عنوان كرد.
بوژوویچ، همبستگی و اتحاد تمامی كشورهای اسلامی و كشورهای عربی را عاملی بسیار مهم در جهت امنیت منطقه و در نهایت پشتوانه ای محكم برای فلسطین و مردم این سرزمین دانست و ادامه داد: این روز، روزنه ای برای آزادی سرزمین های اشغالی فلسطین از دست رژیم صهیونیستی است. وی تاكید كرد: رژیم صهیونیستی نماد صهیونیسم حاكم بر جهان و ابزار گسترش سلطه مستكبران می باشد.
بوژوویچ كه نویسنده كتاب های متعددی است، به اهمیت نامگذاری روز قدس از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و افزود: نامگذاری روز جهانی قدس و حضور ملت ها از نقاط مختلف جهان برای همدلی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی روز قدس، حركتی اساسی برای آزادی سرزمین های اشغالی است.
شرق شناس صربستانی با تاكید بر اینكه همه ملت ها از حق تعیین سرنوشت برخوردارند و بر اساس همین اصل، باید شرایطی فراهم شود كه ملت فلسطین از حق مسلم خود برخوردار شوند،گفت: روز قدس، ظلم و ستم صهیونیست های اشغالگر را هرسال به ملت های آزاده جهان یادآوری می كند.
بوژوویچ یادآورشد: از سال 1948 كه رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین اعلام موجودیت كرد، حملات بی وقفه این رژیم علیه ملت فلسطین ادامه دارد كه نتیجه آن، آوارگی میلیون ها فلسطینی از سرزمین های خود و قتل عام و اسارت فلسطینیان است.
16 مرداد 1358، پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی رژیم اشغالگر قدس، امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری كردند تا در این روز مسلمانان همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
اروپام**436**1565
۰ نفر