۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۹
کد خبر: 82134579
T T
۰ نفر
آمادگي مازندران براي موج گيري از سفرهاي تابستاني

ساري - ايرنا - مسئولان مازندران با وجود پيش بيني شرايط جوي نامساعد براي تعطيلات عيد سعيد فطر ، خود را براي موج گيري از نخستين سفر تابستاني آماده كرده اند.

پيش بيني تامين آب و برق مورد نياز، امنيت و آرامش، زيباسازي فضاي شهري و روستايي، پاكسازي ورودي هاي استان، ايجاد بازارچه هاي محلي و صنايع دستي ، فراهم كردن پاركينگ خودرو ، استقرار ناجيان غريق، امدادگران، آماده باش مراكز اورژانس و نظارت بر قيمت كالا و خدمات ، برنامه هايي است كه روز شنبه در ستاد اجرايي خدمات سفر مازندران تدارك ديده شده است.
نشست اين ستاد با موضوع كنترل موج سفر از سراسر كشور به مازندران پس از يك ماه روزه داري به رياست معاون استاندار برگزار شد و در آن علاوه بر مسئولان استاني ، تمامي فرمانداران شهرهاي ساحلي هم حضور داشتند.
** شرايط جوي نامناسب در تعطيلات عيد فطر
مديركل هواشناسي مازندران شرايط جوي آخر هفته جاري ، مصادف با تعطيلات عيد فطر را نامساعد پيش بيني كرد .
نوربخش داداشي گفت كه از امروز به غير از روز سه شنبه تا آخرهفته شرايط درياي خزر به علت توفاني بودن براي شنا مناسب نيست .
وي افزود : در روزهاي پنجشنبه و جمعه با شمالي شدن هوا، وزش باد حتي افزايش موج دريا را شاهد خواهيم بود .
مديركل هواشناسي مازندران ، وضعيت جوي اين هفته را ناپايدار پيش بيني كرد و گفت كه از امروز نيز بارندگي رگباري در ارتفاعات شروع خواهد شد .
وي با ارائه پيش بيني فصلي وضعيت هوا هم گفت كه تابستان امسال دماي هواي مازندران يك و نيم درجه نسبت به سال قبل افزايش خواهد داشت و شهروندان و مسافران شاهد تابستاني گرم تر از گذشته خواهند بود.
** 39 پايگاه امداد و نجات جاده اي فعال در مازندران
مديرعامل هلال احمر مازندران هم از استقرار 39 پايگاه امداد و نجات جاده اي براي تابستان امسال خبرداد و گفت كه اين پايگاههاي ثابت و سيار ارائه خدمات سريع به مسافران و هموطنان را انجام مي دهند .
مجتبي اكبري با تاكيد بر ضرورت استقرار پايگاههاي بيشتر امداد و نجات در جاده هاي مازندران از پيگيري براي راه اندازي سه پايگاه خبرداد .
وي از انجام يكهزار و 394 عمليات امداد و نجات جاده اي از ابتداي امسال تاكنون در مازندران خبر داد و گفت كه حوادث جاده اي به تعداد 461 مورد صدرنشين عمليات دراين بخش بود .
مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران به استقرار ناجيان غريق در 341 نقطه از سواحل مازندراني درياي خزر اشاره كرد و افزود : علاوه بر اين 54 موتور سوار نجاتگر نيز دراين سواحل حضور دارند .
وي افزايش نظارت و دقت نظر در مناطق داخل طرح دريا و شهرك هاي خصوصي را ضروري دانست و ادامه داد : غريق هايي در اين مناطق همچنان وجود دارد .
** اورژانس نوك پيكان ارائه خدمات درماني
رئيس اورژانس مازندران هم از آماده باش تمامي پايگاههاي اورژانس استان در تعطيلات بويژه تابستان و عيد فطر خبر داد و گفت كه نيروهاي اوژانس سعي دارند تا در سريع ترين زمان ، خدمات رسان و همراه خوب درماني مسافران باشند .
فرهاد مصدري افزود : با هماهنگي هاي صورت گرفته تخت هاي ويژه بيمارستان ها مديريت تا براي اعزام بيماران نيازمند به خدمات فوري مشكلي ايجاد نشود .
مصدري همچنين فعاليت اورژانس بيمارستان هاي مازندران در تعطيلات نوروزي را ارائه خدمات درماني به بيش از 200 هزار نفر برشمرد .
** بازار در آرامش
كارشناس ارشد نظارت و بازرسي اداره كل صنعت ، معدن و تجارت مازندران هم احتمال افزايش قيمت كالا و خدمات را دغدغه و نگراني هميشگي مسافران و حتي ساكنان استان هنگام تعطيلات اعلام كرد و گفت كه سازمان صنعت مازندران براي مقابله با اين مساله تدابير ويژه اي را اتخاذ كرده است .
مرتضي حجه فروش افزود : كنترل قيمت كالاها و خدمات در بازار ويژه عيد فطر از امروز در مازندران آغاز شد و تا پايان اين تعطيلات ادامه دارد .
وي ادامه داد : كالاهايي همچون گوشت سفيد ، گوشت قرمز ، نوشيدني ، هتل ، تفرجگاه ، نان و لوازم خودرو كه غالبا تخلفات گرانفروشي در آنها گزارش مي شود ، در اين ايام با جديت مورد نظارت قرار مي گيرند.
اين كارشناس ارشد نظارت وبازرسي اداره كل صنعت مازندران از انجام هماهنگي هاي لازم با شركت غله براي تامين بموقع آرد به نانوايي و همچنين تامين گوشت سفيد و قرمز مورد نياز بازار از طريق جهاد كشاورزي را بخش ديگري از فعاليت ها براي ساماندهي بازار عرضه كالا و خدمات به مسافران اعلام كرد .
** زيباسازي و فضاسازي
مدير كل امور شهري و شوراهاي اسلامي استانداري مازندران هم از انجام اقدامات لازم براي فضاسازي و تامين امكانات رفاهي از سوي شهرداري هاي استان خبر داد .
فرهاد عسكري گفت : به همين منظور پاكسازي حريم جاده هاي منتهي به شهرها ، ترميم و رسيدگي تابلوهاي راهنما ، بازسازي و بهسازي سرويس هاي بهداشتي از جمله اين اقدامات است .
وي همچنين از توقف هرگوه عمليات حفاري براي اجراي طرح هاي عمراني در سطح شهرها خبرداد و گفت كه در مدت حضور مسافران سعي شده تا با اين گونه تصميمات محيطي با آرامش و خوبي را فراهم آوريم.
مدير كل امور شهري و شوراهاي اسلامي استانداري مازندران از تعيين مكان براي پارك خودروها در مناطق پرترافيك شهرها به عنوان اقدامي ديگر از سوي شهرداري هاي استان به منظور تسهيل در تردد مسافران نام برد .
** استقرار راهداران ، پيش از عيد فطر
مدير كل راه و شهرسازي استان مازندران نيز از استقرار گشت هاي راهداري در محورهاي مواصلاتي سوادكوه ، هراز و كندوان به منظور تامين امنيت و ايمني راه ها به عنوان اقدام اين اداره كل نام برد .
حيدر نوروزي گفت : از روز دوشنبه اين هفته و قبل از آغاز تعطيلات عيد فطر ، گشت هاي راهداري در اين جاده ها مستقر مي شوند .
فرماندار شهرستان بابلسر كه به حضور خيل عظيم مسافران به اين شهرستان اشاره كرد و گفت : با توجه به قرار گرفتن اين شهرستان در انتهاي دو مسير خط لوله انتقال آب مازندران ، در طول سال با كمبود آب مواجه است .
علي اسد ادامه داد : با توجه به حضور مسافران در اين شهرستان و افزايش مصرف آب و برق ، مي بايست اقدامات لازم از سوي مسوولان ارشد استان براي رفع اين كمبوها صورت بگيرد .
**مازندران هميشه آماده ميزباني از مسافران
معاون عمراني استاندار مازندران گفت : اين استان در طول سال ميزبان و پذيراي مسافران از اقصي نقاط كشور است .
علي نبييان ادامه داد : ميزباني براي اين خيل عظيم مسافران به هماهنگي و برنامه ريزي هاي مدون و يكپاچره اي نياز دارد .
وي گفت : آماده باش تمامي دستگاههاي خدمات رسان به همراه هماهنگي بيشتر براي انجام وظيفه در تعطيلات عيد فطر مورد تاكيد است .
معاون عمراني استاندار مازندران تاكيد كرد كه تلاش براي خدمات رساني بي چون و چرا براي مسافران بايد لحاظ شود تا همه امور به نحو احسن انجام شود .
وي از دستگاه هاي اجرايي در زمينه تامين سوخت خواست كه با توجه به تردد بالاي خودرو و احتمال بروز ترافيك ، منابع ذخيره سوخت تكميل شود .
مازندران بر اساس آمارهاي رسمي در تعطيلات نوروزي امسال ميزبان حدود 12 ميليون نفر شب مسافر و گردشگر بود.
2096/1654
۰ نفر