۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷
کد خبر: 82135309
T T
۰ نفر
تمامي مواضع مقام معظم رهبري بر اساس استناد به آيات قرآن است

سنندج- ايرنا- نماينده ولي فقيه در كردستان گفت: مقام معظم رهبري(مدظله العالي) با قرآن و معارف قرآني آشنا است و تسلط بسيار عميق و زيبايي بر مفاهيم قرآني دارد و تمام تلاش رهبري بر اين است كه آيات و دستورالعمل هاي قرآني اجرا شود و تمام مواضع معظم له بر اساس استناد به آيات قرآن است.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دفتر نماينده ولي فقيه در كردستان، آيت‌الله سيد محمد حسيني‌شاهرودي روز يكشنبه در محفل انس با قرآن كريم در جمع اساتيد، قاريان و فعالان قرآني استان كردستان اظهار كرد: خدمت براي ترويج و توسعه قرآن نعمت بزرگي است كه خداوند به شما عنايت فرموده و از همه كساني كه در مسيرخدمت به قرآن تلاش مي كنند تقدير و تشكر مي كنيم.
وي گفت: برگزاري چنين محافلي كه مزين به نام و ذكر كلام وحي است بسيار ارزشمند است و از عمر بشر محسوب نمي شود زيرا ميهمان كلام دلنشين حضرت حق هستيم.
نماينده ولي فقيه در استان كردستان تصريح كرد: قرآن براي هدايت بشريت است كه در ماه مبارك رمضان نازل شده كه اين هدايت تنها براي نجات مسلمانها نيست بلكه براي نجات همه بشريت از ظلمت و جهل است.
وي خاطرنشان كرد: هرآنچه كه مصيبت و مشكل براي بشر پيش مي آيد در نتيجه جهل و ظلمت است و قرآن علم مبارك و پرخير و بركتي است كه هر آنچه از آن استفاده شود بيشتر از آن بهره مند مي گرديم.
آيت الله حسيني شاهرودي به مشكلات مختلفي كه گريبانگير جوامع بشري است اشاره كرد و افزود: جوامع بشري كه گرفتار مشكلات و دردهاي معنوي و دروني و همچنين مصيبت هاي جامع اقتصادي هستند به دليل دور بودن و عدم بهره مندي از قرآن و تعاليم قرآني است زيرا قرآن درمان همه دردهاست.
وي گفت: كساني كه از نعمت قرآن محروم هستند در حقيقت به خودشان ظلم مي كنند زيرا خداوند نعمت قرآن را براي بهره مندي ما در اختيار بشر قرار داده است.
به گفته نماينده ولي فقيه در استان كردستان، مقام معظم رهبري(مدظله العالي) با قرآن و معارف قرآني آشنا است و تسلط بسيار عميق و زيبايي بر مفاهيم قرآني دارد و تمام تلاش رهبري بر اين است كه آيات و دستورالعمل هاي قرآني اجرا شود و تمام مواضع معظم له بر اساس استناد به آيات قرآن است.
وي خاطرنشان كرد: به هر ميزان كه جامعه از تربيت قرآني بهره مند شوند از انحراف و كژي ها دور مي شود همه مسلمانان بايد تلاش كنند تمام بشريت از هدايت قرآني بهره مند شوند.
آيت الله حسيني شاهرودي افزود: خداوند متعال نبي مكرم اسلام(ص) را با خلق عظيم معرفي مي كند زيرا اخلاق و سيره پيامبر(ص) برگرفته از قرآن بود و هركس كه بطور كامل به دستور العمل هاي قرآني عمل كند به اخلاق نبوي نزديكتر است.
وي افزود: زماني كه فتنه هاي مختلف به انسان هجوم مي آورد آدمي قدرت تشخيص خود را از دست مي دهد و نمي تواند مسير حق و باطل را تشخيص دهد بايد به قرآن پناه برد زيرا قرآن بهترين راهنما براي تشخيص مسير حق از باطل است.
در اين مراسم جمع كثيري از قاريان و استايد قرآني، آياتي از قرآن كريم را تلاوت نمودند و در ادامه معاون ارتباطات دفتر نماينده ولي فقيه به نقش و تاثيرات قرآن در زندگي اشاره و اظهار داشت: بحمدالله يكپارچگي و اتحاد بسيار خوبي در بين فعالين قرآني استان وجود دارد كه همه به بركت كلام نوراني وحي است.
وي افزود: شوراي برنامه ريزي فعاليت هاي قرآني از كليه برنامه ها و طرح هاي قرآني كه پشتوانه هدفمند قرآني داشته باشد حمايت مي كند.
طالبي تصريح كرد: كارگروه تدوين سند قرآني استان شكل گرفته و ان شاالله ريل گذاري مناسبي در اين راستا براي فعاليت هاي قرآني انجام مي شود و چشم اندازهاي قرآني استان با برنامه ريزي مستحكم مشخص مي شود.
وي خاطر نشان كرد: كارگروه نظارت بر فعاليت هاي قرآني در استان آغاز به كار نموده و فعاليت هاي خود را با همكاري اساتيد و فعالين اين حوزه به زودي آغاز خواهد كرد.
معاون ارتباطات دفتر نماينده ولي فقيه به فعاليت هاي برخي از گروه هاي انحرافي در قالب برنامه هاي قرآني اشاره كرد و گفت: در برخي نقاط به صورت انگشت شمار از حوزه فعاليت هاي قرآني براي ترويج تفكرات برخي از گروه هاي انحرافي استفاده مي شود كه اساتيد قرآني بهترين افراد براي مقابله با تفكرات انحرافي هستند.
1904
۰ نفر