۱۳ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۵
کد خبر: 82135848
T T
۰ نفر
تسهيلات بانك مسكن به رونق بخشيدن به مسكن كمك مي كند

سنندج- ايرنا- مديريت امور شعب بانك مسكن كردستان از متقاضيان خريد و ساخت مسكن در استان كردستان خواست با مراجعه به شعب اين بانك در سطح استان از مزاياي تسهيلات پيش بيني شده استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا رسول مالمير روز يكشنبه در چهارمين جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي با حضور استاندار كردستان در سنندج، مسكن را از دغدغه هاي مردم دانست و گفت: رونق بخش مسكن موجب رونق بخشي به ساير حوزه هاي اقتصادي در كشور مي شود و از اين رو دولت به درستي امتيازها و مشوق هاي لازم براي رونق بخشيدن به مسكن و ساخت و ساز را در نظر گرفته است.
او با تاكيد بر اينكه بايد مردم و سازندگان را به سمت ساخت و ساز در بخش مسكن ترغيب كرد افزود: بانك مسكن به عنوان بانك تخصصي حوزه مسكن از سوي دولت ماموريت حمايت از ساخت و ساز را در قالب پرداخت تسهيلات بانكي دارد و مردم بايد از اين فرصت براي تامين نيازهاي خود در حوزه مسكن استفاده كنند.
او به افتتاح 489 فقره حساب با درخواست 76 ميليارد و 440 ميليون ريال تسهيلات در بانك مسكن استان اشاره كرد و گفت: اين تعداد در صف دريافت تسهيلات مسكن هستند كه از اين تعداد 70 درصد شرايط لازم براي دريافت تسهيلات را دارند.
مالمير در تشريح جزييات پرداخت اين تسهيلات نيز گفت: در همين راستا بانك مسكن نسبت به پرداخت تسهيلات براي رونق ساخت و ساز بدون سپرده اقدام مي كند، به گونه اي كه در مركز استان براي واحدهاي سنتي سازي 900 ميليون ريال، براي واحدهاي صنعتي سازي يك ميليارد و 100 ميليون ريال و براي واحدهايي كه در قالب فناوري نوين احداث شوند يك ميليارد و 300 ميليون ريال تسهيلات اعطا مي شود.
او اظهار كرد: در ساير شهرستان هاي استان نيز اين تسهيلات براي واحدهاي سنتي سازي، صنعتي سازي و فناوري هاي نوين به ترتيب 800 ميليون ريال، يك ميليارد ريال و يك ميليارد و 200 ميليون ريال است.
وي اضافه كرد: نرخ سود اين تسهيلات 22 درصد و زمان بازپرداخت اقساط، 10 ساله خواهد بود، همچنين تشخيص اينكه واحدهاي مد نظر شامل كدام يك از اين گروه ها مي شوند بر عهده اداره راه و شهرسازي است.
مدير امور شعب بانك مسكن كردستان در ادامه سخنان خود به اعطاي تسهيلات به واحدهاي توليدي و صنعتي كه نياز به سرمايه در گردش دارند نيز اشاره كرد و گفت: براساس بخشنامه جديد بانك مسكن اين بانك به واحدهاي توليدي بخش مسكن و حتي غيرمسكن براساس ضوابط تسهيلات سرمايه در گردش پرداخت مي كند.
او به كاهش نرخ سود حساب هاي پس انداز بانك مسكن از 13 به 11 درصد نيز اشاره كرد و گفت: اين كاهش نرخ سود نيز فرصت بسيار خوبي براي متقاضيان مسكن در استان است.
مالمير همچنين به تسهيلات اعطاي بانك مسكن به بخش بافت فرسوده نيز اشاره كرد و افزود: امسال سهميه اين بانك در اين بخش 108ميليارد ريال براي پرداخت تسهيلات به 900واحد است كه متاسفانه تاكنون براي 27 واحد پرونده تشكيل شده و استقبالي از اين تسهيلات در استان كردستان نشده است.
او گفت: اگر اين ميزان اعتبار اختصاص يافته به استان جذب نشود آن را در اختيار استان هاي ديگر قرار مي دهند.
3033/1904