۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۸
کد خبر: 82142001
T T
۰ نفر
پيكر پاك 2 شهيد مرزباني در خراسان شمالي تشييع شد

بجنورد- ايرنا- پيكر پاك و مطهر 2شهيد مرزباني روز شنبه در شهرهاي شيروان و آشخانه استان خراسان شمالي با حضور مسئولان استاني، شهرستاني و نظامي و همچنين انبوه مردم تشييع و به خاك سپرده شد.

به گزارش ايرنا پيكر سرباز شهيد جواد ترقي اوغاز، با حضور پرشور و استقبال گسترده مردم، مسئولان، خانواده شهدا و ايثارگران شهرستان دارالمصلين شيروان تشييع و به خاك سپرده شد.
پيكر پاك اين شهيد از ميدان انقلاب تا چهارراه دفاع مقدس اين شهر تشييع شد.
سرباز شهيد جواد ترقي اوغاز روز عيد فطر در درگيري مرزبانان با اعضاي گروهك تروريستي در مرز پيشين از توابع شهرستان سرباز سيستان و بلوچستان و هنگ مرزي جكيگور همراه 3 تن ديگر از همرزمانش به شهادت رسيد.
در درگيري مسلحانه گشتي هاي مرزباني با چندين تيم از گروهك هاي تروريستي كه روز چهارشنبه گذشته از مرز جكيگور قصد ورود به خاك كشورمان را داشتند، اقدام به موقع مرزبانان كشورمان در مقابله با اين افراد مانع ورود آنها به خاك كشورمان شد اما در اين درگيري‏، چهار تن از مرزبانان غيرتمند پليس به شهادت رسيدند.
همچنين پيكر پاك سرباز شهيد رضا ايراني بر روي دستان مردم شهيدپرور شهرستان مانه وسملقان با حضور مسئولان استاني، شهرستاني و نظامي و همچنين انبوه مردم اين خطه از كشورمان در شهر آشخانه تشييع شد.
جانشين فرماندهي مرزباني خراسان شمالي در حاشيه خاكسپاري پيكر پاك اين شهيد در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهاركرد: تروريست ها بايد بدانند كه همانطوري كه انتقام شهيدان را تاكنون از آنها گرفته ايم نيروهاي امنيتي ما انتقام اين شهيد را نيز از آنها خواهند گرفت.
سرهنگ بهزاد براتيان افزود: راه شهدا ادامه خواهد داشت.
پدر شهيد رضا ايراني نيز در حاشيه تدفين پيكر پاك فرزندش گفت: گروهك تروريستي بداند كه اگر توانستند فرزند من و سه تن از ديگر را به شهادت برسانند يقين داشته باشند كه امثال فرزندم در مرزها همانند كوه استوار ايستاده اند و پشت ولايت فقيه را خالي نمي گذارند.
ايراني اظهار كرد: امروز جوانان ما همچون جوانان 8 سال دفاع مقدس با از خود گذشتگي و ايثارگريهاي خود از كشور و ملت خود دفاع مي كنند و سنگرها را خالي نمي گذارند.
وي تصريح كرد: مردم مانه و سملقان امروز با حضور پرشكوه خود در اين مراسم به همه تروريست هاي تكفيري و اشرار ثابت كردند كه تا پاي جان پاي آرمان هاي انقلاب و امام ايستاده اند و با آگاهي و بصيرتي كه دارند پشت ولايت فقيه را خالي نمي گذارند.
وي خاطر نشان شد: هر چند من و خانواده ام در غم فراغ فرزندمان داغدار هستيم اما فرزندم براي دفاع از ناموس و كشورش و مردم سرزمينش جان خود را از دست داده و شهادت افتخاري براي فرزندم بوده است.
پيكر اين شهيد از ورودي شهر آشخانه مقابل مسجد پنج تن آل عبا تا مقابل مسجد صاحب الزمان شهر آشخانه با تشريفات نظامي تشييع و در محل چهار راه شهرداري نماز ميت به امامت حجت الاسلام احمد زاده امام جمعه آشخانه اقامه شد.
پس از آيين تشييع پيكر پاك اين شهيد والامقام در زادگاهش روستاي لنگر به خاك سپرده شد.
6075/7183/6042
۰ نفر