۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۲۵
کد خبر: 82142239
T T
۰ نفر
اجرای 31 ویژه برنامه عفاف و حجاب در چهارمحال و بختیاری

شهركرد- ایرنا- فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب 31 عنوان برنامه در استان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، سردار رضا محمدسلیمانی روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: اجتماع بزرگ مدافعان حریم خانواده و راهپیمایی 10 هزار نفری در حمایت از طرح عفاف و حجاب در شهرستانهای 9 گانه استان از مهمترین این برنامه ها به شمار می رود.
وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و عرضه محصولات پوشاك اسلامی، ایستگاه نقاشی با موضوع عفاف و حجاب، راه اندازی كمپین عفاف و حجاب توسط پایگاه های بسیج، راه اندازی صندوق عفاف و حجاب، انتخاب باحجاب ترین دختر استان، ایستگاه مشاوره تربیتی و پاسخ به سوالات شرعی و تهیه آیین نامه حفظ حجاب در دانشگاه ها از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای هفته عفاف و حجاب است.
محمدسلیمانی، اجرای طرح تذكر لسانی و تشدید ماموریت های گشت ارشاد، برگزاری حلقه های برتر عفاف و حجاب، برگزاری نشست مادران پرچمداران جنگ نرم، برپایی غرفه های چادردوزی رایگان، تهیه ویژه نامه ها و توزیع بروشور از دیگر برنامه های هفته عفاف و حجاب برشمرد.
فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری با بیان اینكه همكاری دستگاه های اجرایی در خصوص پیاده سازی طرح عفاف و حجاب مطلوب نیست، افزود: اگر دستگاه ها به وظایف ذاتی خود عمل كنند بی شك وضعیت عفاف و حجاب در جامعه به شكل كنونی نبود.
محمدسلیمانی با اشاره به اهداف پیش بینی شده برای هفته حجاب و عفاف، خاطر نشان كرد: ترویج سبك زندگی عفیفانه، تقویت روحیه اعتماد به نفس در زنان محجبه و انتشار پیام انقلاب اسلامی به جهان در خصوص عفاف و حجاب از مهمترین این اهداف است.
مسوول بسیج جامعه زنان سپاه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینكه هفته عفاف و حجاب تنها مختص به بانوان نیست، گفت: مردان جامعه با حفظ غیرت مندی خود نقش مهمی در حفظ جامعه از آسیب های بد حجابی دارند.
فرزانه احمدپور افزود: باید از مردان جامعه خواسته شود تا با غیرت مندی و حفظ عفت در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نقش آفرینی كرده و از سوی دیگر اجازه ندهند زنان و دختران جامعه بدحجابی كنند.
به گزارش ایرنا، هفته عفاف و حجاب از 19 تیر ماه آغاز و تا 25 همین ماه ادامه دارد.
7363/2097