۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۵
کد خبر: 82150719
T T
۰ نفر
كردستان ميزبان دومين جشنواره سراسري مولودي خواني رضوي

سنندج- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان از برگزاري دومين جشنواره سراسري مولودي خواني رضوي از سري برنامه هاي چهاردهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام محمد رحيم جعفري روز شنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج افزود: جشنواره بين المللي امام رضا(ع) در بخش هاي فرهنگي، هنري، پژوهشي، سينمايي، مطبوعاتي، ديجيتال، كودك و نوجوان، دانشگاهيان، بين الملل و ويژه برنامه ها برگزار مي شود.
وي گفت: استان كردستان در اين جشنواره ميزباني بخش هنري را بر عهده دارد و فراخوان اين جشنواره در استان در دو بخش مولودي خواني و منقبت خواني از بهمن ماه سال گذشته اعلام شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان با بيان اينكه تاكنون 30 اثر از مولودي خوانان سراسر كشور به دبيرخانه اين جشنواره در استان ارسال شده است اظهار كرد: پيش بيني مي شود در مدت باقي مانده آثار بيشتري به اين جشنواره ارسال شود.
وي مهلت ارسال آثار به اين جشنواره را 31 تير جاري اعلام كرد و گفت: پيش بيني شده كه دو گروه مولودي خوان از كركوك و سليمانيه عراق در اين جشنواره حضور پيدا كنند.
حجت الاسلام جعفري ادامه داد: جشنواره سراسري مولودي خواني رضوي در روزهاي 20 و 21 مرداد ماه جاري در مجتمع فرهنگي و هنري فجر سنندج برگزار مي شود.
وي برگزاري برنامه مولودي خواني به مدت دوشب بصورت عمومي در پارك 28 دي سنندج و تجليل از هشت نفر از مفاخر اهل سنت بويژه در حوزه دف نوازي را از برنامه هاي جنبي اين جشنواره ذكر كرد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان اظهار كرد: امسال در اين جشنواره بخش كودك و نوجوان را نيز اضافه كرده ايم و گروه هايي در محدوده سني 12 تا 16 سال آثاري را به دبيرخانه ارسال كرده اند.
جشنواره بين المللي فرهنگي و هنري امام رضا(ع) هرساله در ايام دهه كرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در عرصه ملي و بين المللي برگزار مي شود.
7348/6108