۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹
کد خبر: 82152664
T T
۰ نفر
بازنگري يادداشت تفاهم همكاري هاي حمل ونقل هوايي ايران وكره جنوبي

تهران- ايرنا- مديركل دفتر حقوقي و بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري از اصلاح و بازنگري يادداشت تفاهم همكاري هاي حمل و نقل هوايي بين ايران و كره جنوبي خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، مراد اسماعيلي افزود: اين بازنگري در راستاي توسعه روابط حمل و نقل هوايي بين دو كشور و براساس نيازها و شرايط روز انجام شده است.
وي اظهار داشت: هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران، ماهان، آسيانا و كره اي به عنوان شركت هاي هواپيمايي معينه دو كشور به منظور برقراري و انجام پروازهاي برنامه اي، همچنين ارتقاي ظرفيت پروازهاي مسافري و باري از 4 پرواز به 11 پرواز در هفته، تعيين مسيرهاي هوايي و توسعه همكاري شركت هاي هواپيمايي ياد شده از جمله مفاد يادداشت تفاهم مذكور بين دو كشور است.
وي افزود: امكان انجام پرواز به روش بدون حق بهره برداري ترافيكي از نقاط واسط بين دو كشور و امضاي پروتكل اصلاحي موافقتنامه حمل و نقل هوايي في مابين پس از اخذ مجوز مربوطه از ديگر مفاد اين يادداشت تفاهم به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، هم اكنون حجم مبادلات تجاري بين ايران و كره حدود 6 ميليارد دلار است و دو كشور درصدد هستند آن را به ساليانه 18 ميليارد دلار برسانند و توسعه همكاري هاي حمل و نقل به خصوص هوايي براي رسيدن به اين هدف اهميت زيادي دارد.
اقتصام**1108 **1561
۰ نفر