۲۷ تیر ۱۳۹۵، ۱۶:۲۸
کد خبر: 82152724
T T
۰ نفر
دستگاه قضایی با تمام توان از فعالیت های مشروع اقتصادی حمایت می كند

كرمان - ایرنا - رئیس كل دادگستری استان كرمان گفت: دستگاه قضایی این استان با تمام توان و ظرفیت قانونی خود از فعالیت های اقتصادی مشروع حمایت قضایی خواهد كرد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری كل استان كرمان یدالله موحد روز یكشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه ای بی بدیل برای درمان مشكلات اقتصادی كشور است.
وی بیان كرد: سرمایه گذاران با توجه به وجود امنیت مناسب با اعتماد خاطر در راور سرمایه گذاری كنند.
رئیس شورای قضایی استان كرمان گفت: شهرستان راور از نظر پرونده های قضایی و نظم اجتماعی یكی از امن ترین شهرستان های استان كرمان محسوب می شود.
وی افزود: مهمترین رسالت دستگاه قضائی كشور، تحقق عدالت قضایی در جامعه است.
موحد اظهار كرد: قوه قضائیه كه ملجاء و پناهگاه مردم ستم دیده است از نگاه حضرت امام خمینی (ره) قوه ای مستقل است و هیچ مقامی حق دخالت در آن را ندارد.
وی ادامه داد: افرادی كه قصد دخالت در امور قضایی را دارند باید بدانند این امر بر خلاف دستورات شرع و نظام جمهوری اسلامی است.
وی گفت: قضات نیز باید توجه داشته باشند كه در حساس ترین مكان نظام خدمت می كنند لذا سعی كنند با كمال دقت، مهربانی و قاطعیت با مراجعان و مردم برخورد كنند تا رضایت مردم جلب شود زیرا رضایت مردم، رضایت خداوند را در پی دارد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان كرمان تاكید كرد: اگر دستگاه قضایی سالم بود می توان نتیجه گرفت كه وضع عمومی جامعه و كشور از نظر برخورداری از عدالت و دوری از تبعیض، ستم، اجحاف و سایر عنصرهای بشری سالم است.
وی تاكید كرد: رضایتمندی عمومی و جلب اعتماد عمومی به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی برای ارتقاء قوه قضائیه لازم و ضروری است.
موحد گفت: دستیابی به رضایتمندی عمومی در گرو تحقق سه مولفه حفظ كرامت انسانی مراجعان، سلامت دستگاه قضایی و صدور احكام متقن و رسیدگی سریع و دقیق به پرونده های قضایی است.
وی افزود: باید در روند رسیدگی به پرونده ها با مراجعان عزتمندانه برخورد شود و حفظ كرامت و عزت افراد مورد تاكید ویژه است.
رئیس كل دادگستری كل استان كرمان با بیان اینكه سلامت دستگاه قضایی در كسب رضایتمندی عمومی موثر است اظهار كرد: قوه قضائیه زمانی می تواند به رسالت خود به درستی عمل كند كه از سلامت كامل برخوردار باشد.
وی افزود: طی سال گذشته حدود 14میلیون 600 هزار پرونده در سیستم قضایی كشور ثبت شده است.
موحد تصریح كرد: دادرسی های منصفانه و اتخاذ تصمیمات متقن در كسب رضایتمندی عمومی نقش اساسی دارد.
وی با تقدیر از زحمات 10 ساله حجت الاسلام محمدی اظهار كرد: وی از قضات خوب و متدین استان كرمان است كه به رغم همه محدودیت ها و مشكلات خدمات قضائی ارزشمندی را در این شهرستان به ثبت رسانده است.
وی همچنین سنجری رئیس جدید دادگستری و حجت الاسلام بلوچ زاده، دادستان راور را از قضات مومن و ارزشمند استان برشمرد.
با حكم رئیس قوه قضائیه، محمدرضا سنجری بنستانی به سمت رئیس شعبه اول دادگاه عمومی (حقوقی) و رئیس دادگستری شهرستان راور و اسماعیل بلوچ زاده به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور منصوب شدند.
7437/3029