۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۴:۴۹
کد خبر: 82156163
T T
۰ نفر
ترامپ به طور رسمی به عنوان نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات اعلام شد

نیویورك - ایرنا- كنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریكا روز سه شنبه به طور رسمی 'دونالد ترامپ' را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، در دومین روز كنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریكا، 'دونالد ترامپ' داوطلب جنجالی این حزب رسما با به دست آوردن یك هزار و 725 دلیگیت وتایید نهایی رهبران كنوانسیون از سوی این حزب نامزد شركت در انتخابات نهایی ریاست جمهوری آمریكا شد.
در دومین روز كنوانسیون حزب جمهوریخواه آمریكا كه از دید تحلیلگران سیاسی این كشور در هاله ای از ابهام و نگرانی برگزار می شد دونالد ترامپ یكی از 11 داوطلب نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا كه درمیان بهت و حیرت خبرگان سیاسی این كشورهمه رقبای خود را كنار گذاشته و به كنوانسیون حزب راه پیدا كرده بود، رسما از سوی رهبری جمهوریخواه به نامزدی شركت در دور نهایی انتخابات این كشور برگزیده شد.
بر اساس قوانین این كنوانسیون همه ایالات های این كشور می بایست بار دیگر در حضور رهبری حزب حمایت دلیگیت های ایالت خود را به همان صورتی كه در طول رقابت های مقدماتی اعلام كرده بودند، اعلام كنند.
طبق همین قوانین رهبری و ریاست كنوانسیون در نهایت رای تایید خود را درمورد دلیگیت های بدست آمده از سوی هر یك از نامزدهایی كه در دور مقدماتی شركت كرده اند اعلام می كند.
نكته مهم دیگر این كه طبق قوانین برخی از آیالت های آمریكا همه دلیگیت های رقبایی كه در جریان رقابت ها اعلام انصراف كرده باشند به تنها داوطلبی كه تا پایان رقابت ها در میدان باقی مانده تفویض می شود.
این مقررات انتقادها و شكایت های بسیاری را بویژه درمیان جمهوریخواهانی كه از ابتدا با دونالد ترامپ و نامزدی او مخالف بودند برانگیخت كه البته در تصمیم نهایی رهبری كنوانسیون تاثیری نداشت و در نهایت ترامپ با كسب مجموع هزار و 725 دلیگیت از سوی پال رایان رییس مجلس نمایندگان آمریكا و رهبر حزب جمهوریخواه این كشور نامزد رسمی این حزب برای ورود به كاخ سفید آمریكا شد.
روزنامه 'یو اس ای تودی' هم نوشت، حزب جمهوریخواه با داشتن 17 نامزد، پس از برگزاری 56 انتخابات مقدماتی و 16 ماه مبارزه انتخاباتی سرانجام روز سه شنبه نامزد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام كرد.
با توجه به اینكه نام ترامپ تنها اسم در فهرست حزب جمهوریخواه بود، همانگونه كه دبیر این كنوانسیون گفت، نتیجه انتخابات روز سه شنبه كنوانسیون از قبل مشخص بود.
از بسیاری جهات، این انتخابات كنوانسیون، یك بازی شمارش محسوب می شد و عدد جادویی آن یك هزار و 237 یا همان رای اكثریت هیات های انتخاباتی در كنوانسیون است.
طرح مسائلی مانند كشیدن دیوار در مرز مكزیك، خروج از سازمان پیمان آتلانتیك شمالی (ناتو)، ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریكا و واداشتن متحدان این كشور به پرداخت هزینه در قبال حمایت واشنگتن از آنها باعث تبدیل ترامپ به جنجالی‌ ترین نامزد انتخابات آمریكا در چند دهه اخیر شده است.
پنجاه و هشتمین انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریكا سه شنبه ‎۱۸ آبان ۱۳۹۵ برابر با هشتم نوامبر ۲۰۱۶ میلادی برگزار خواهد شد كه هیلاری كلینتون از حزب دمكرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه به این دوره از انتخابات راه یافته اند.
شبس*اروپام-4-541* 1088 *1488 **1565