۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۲۲:۴۵
کد خبر: 82157661
T T
۰ نفر
افزایش ساخت بزرگراه های كهگیلویه وبویراحمدبیانگرتوجه دولت یازدهم است

گچساران - ایرنا - رئیس كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزایش ساخت بزرگراه های كهگیلویه وبویراحمدبیانگرتوجه دولت یازدهم دانست وگفت:دو هزار و500میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت های جاده ای این استان در سال 94 هزینه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامرضا تاجگردون عصر چهارشنبه در بازدید از جاده چرام با باباكلان كه با حضور معاون برنامه ریزی، اقتصاد و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی انجام شد، افزود: بخش عمده ای از این اعتبار برای چهار خطه بابامیدان، گچساران به بهبهان، چرام به باباكلان و یاسوج به سپیدان و سایر طرح های راهسازی كهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.
وی اظهار كرد: با وجود شتاب بخشی به تكمیل پروژه های راهسازی این استان در دولت یازدهم اما راههای برخی از مناطق این استان مانند شهرستان كهگیلویه دارای محرومیت های زیادی است كه نیازمند توجه ویژه دولت است.
رئیس كمیسیون برنامه و بودجه بیان كرد: از اختصاص 485 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های بزرگ زیرساخت های جاده ای شهرستان های گچساران و باشت در سال 95 خبر داد.
تاجگردون تصریح كرد: 350 میلیارد ریال از این اعتبار به چهارخطه گچساران، بابامیدان، بهبهان، 80 میلیارد ریال به باشت چرام و 45 میلیارد ریال نیز به جاده كمربندی گچساران در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به محرومیت های تاریخی استان كهگیلویه و بویراحمد در زمینه زیرساخت های جاده ای بیان كرد: تا قبل از دولت یازدهم 14 كیلومتر روشنایی در جاده های گچساران وجود داشت در حالی كه در سه سال اخیر 30 كیلومتر روشنایی جدید به آن افزوده شده است.
وی تكمیل طرح های بزرگی مانند جاده پاتاوه به دهدشت، باباكلان به چرام، چهارخطه گچساران، بابامیدان، بهبهان ، شتاب بخشی به طرح راه آهن یاسوج به اقلید و توسعه بزرگراه ها از راهكارهای توسعه راه های ارتباطی كهگیلویه و بویراحمد است.
هم اكنون بیش از 250 پروژه بزرگراهی،راه اصلی،فرعی و روستایی و ساختمان های اداری با میانگین پیشرفت فیزیكی 30 تا 40 درصد در این استان فعال است.
چهار هزار و 764 كیلومتر راه روستایی، یك هزار و 141كیلومتر راه اصلی، 505 كیلومتر راه فرعی و 93كیلومتر بزرگراه در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
این استان 700 هزار نفری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
/2082/8143/6162