۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶
کد خبر: 82158001
T T
۰ نفر
بنياد شهيد 26 فيلم سينمايي با موضوع فرهنگ ايثار و شهادت ساخته است

شيراز- ايرنا- مدير كل امور هنري بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور گفت كه گروه هنري و تلويزيوني اين بنياد تاكنون 26 فيلم سينمايي و سريال با موضوع فرهنگ ايثار و شهادت ساخته است.

به گزارش ايرنا حسينعلي بيات، شامگاه چهارشنبه در گردهمايي روسا و معاونان فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران منطقه چهار كشور در شيراز بيان كرد: سريال ها از جمله گل پامچال، سيمرغ، شوق پرواز، روز سوم و روز واقعه توسط گروه هنري بنياد شهيد كشور انجام شد كه پس از پخش با استقبال مخاطبان در كشور رو به رو شد.
وي با بيان اينكه سال آينده فيلم سينمايي هفتم تير ساخته مي شود افزود: در سال 94 گروه تلويزيوني بنياد شهيد 40 فيلم كوتاه مناسبتي، 10 برنامه مستند و چندين فيلم سينمايي را براي شبكه هاي مختلف صدا و سيما ساخت.
بيات اظهارداشت: اين گروه همچنين براي سال 95 توليد برنامه هايي از جمله قاصدك، خط ويژه و جشن تولد شهدا را براي شبكه هاي اول و سوم سيما در دست اقدام دارد.
وي گفت: چهارسمفوني با عنوان ايثار، مقاومت و فلسطين در سال هاي قبل ساخته شده است كه ساخت يكي از اين سمفوني ها در سال 95 با نام پيروزي با آهنگسازي مجيد انتظامي و خوانندگي سالار عقيلي بوده كه به زودي رونمايي مي شود.
بيات ادامه داد: بنياد شهيد كشور همچنين در سال 95 برنامه هاي هنري با موضوع شهداي منا نيز در دست تهيه دارد از جمله آنها مي توان به ساخت يك قطعه موسيقي با صداي مجيد اخشابي، برگزاري كنگره شعر شهداي منا و ساخت يك برنامه مستند در اين زمينه اشاره كرد.
درحادثه رمي جمرات كه در دوم مهر 94 در مكه و همزمان با عيد قربان رخ داد، صدها زائرخانه خدا جان باختند.

** انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به جوانان نياز جامعه است
مشاور معاون فرهنگي و امور اجتماعي بنياد شهيد و امور ايثارگران كشورهم در اين گردهمايي گفت: امروز فرهنگ ايثار و شهادت از نيازهاي جامعه به ويژه جوانان است و اين مهم بايد از طريق فضاهاي مجازي و ابزارهاي هنري به جوانان منتقل شود.
مصطفي بابالويي بيان داشت: جوانان ما بايد انتقال دهنده اين فرهنگ به نسل هاي ديگر هم باشند به همين سبب مسئولان فرهنگي كشور بايد به جوانان توجه ويژه اي داشته باشند.

** فارس، استان معين منطقه چهار بنياد شهيد كشور
معاون فرهنگي و امور اجتماعي بنياد شهيد و امور ايثارگران استان فارس هم اظهار داشت: فارس، استان معين منطقه چهار در حوزه معاونت فرهنگي و امور اجتماعي بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور انتخاب شده است و اين منطقه شامل استان هاي فارس، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، كرمان و كهگيلويه و بوير احمد است.
سيد علي محمدي با اشاره به برگزاري گردهمايي معاونان بنياد شهيد كشور در شيراز افزود: هدف از برگزاري اين گردهمايي بررسي مسائل، مشكلات و بخشنامه هاي حوزه معاونت فرهنگي و امور اجتماعي در سال 95 است و اين موضوع ها در قالب چهار كميسيون تخصصي بررسي شده است.
استان فارس 15 هزار شهيد، 40 هزار جانباز و 2 هزار و 500 ايثارگر در دوران دفاع مقدس به تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
3002 / 6118/ 1876
۰ نفر