۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۲۹
کد خبر: 82159076
T T
۰ نفر
پذیرش 20 هزار دانشجوی جدید در دانشگاه فرهنگیان كشور

ساری - ایرنا - سرپرست دانشگاه فرهنگیان كشور از جذب 20 هزار دانشجو جدید در شعب این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

محمود مهرمحمدی روز جمعه در حاشیه برگزاری كنفرانس ملی زبان انگلیسی در ساری به خبرنگار ایرنا گفت كه از این تعداد 10 هزار دانشجو از طریق آزمون سراسری دانشگاهها و مراكز آموزش عالی ( كنكور ) جذب می شوند و بقیه هم از بین نخبگانی كه دوره یك ساله مهارت آموزی را گذراندند ، انتخاب می شوند.
وی در خصوص جذب دانشجویان فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان در آموزش وپرورش گفت : دانشجویان ورودی سال 91 شعب این دانشگاه با گذراندن ترم تابستانی جذب وزارت آموزش و پرورش می شوند.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان تعداد دانشجویان ورودی سال 91 را بیش از 20 هزار نفر اعلام كرد.
وی گفت : این فارغ التحصیلان مهر ماه امسال در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می گیرند .
مهرمحمدی در خصوص دانشجویان ورودی سال های بعدی نیز گفت : آنان نیز با گذراندن دوره تحصیلی و ترم تابستانی برای به كارگیری در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرند.
** توسعه كیفی ، برنامه دانشگاه فرهنگیان
سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش كه آیا افزایش كمی دانشجویان و مراكز و شعب دانشگاه فرهنگیان هم در برنامه قرار دارد یا خیر ، گفت كه این دانشگاه برنامه ای برای توسعه كمی را در دستور كار ندارد.
وی توسعه كیفی را برنامه و چشم انداز آینده دانشگاه فرهنگیان اعلام كرد.
هم اكنون دانشگاه فرهنگیان 97 پردیس و مركز آموزشی در كشور دارد.
** نیاز آموزش و پرورش ، معیار انتخاب رشته های دانشگاه فرهنگیان
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینكه رشته های تحصیلی مورد تفاضای وزارت آموزش و پرورش در شعب این دانشگاه تدریس می شود ، گفت كه با توجه به تغییرات در نظام آموزشی این وازرتخانه ، تغییراتی هم در رشته های دانشگاه فرهنگیان رخ خواهد داد .
براساس آمار رسمی ، 50 هزار دانشجو هم اكنون در دوره كارشناسی پیوسته و 15 هزار دانشجو در دوره كارشناسی ناپیوسته و 500 دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل هستند.
2096/1654