۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85259960
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود فضای آموزشی چالش مهم دانشگاه فرهنگیان در کل کشور است

گناباد- ایرنا- رییس مرکز توسعه، بهسازی و ارتقای توانمندی سرمایه انسانی دانشگاه فرهنگیان گفت: کمبود فضای آموزشی از مشکلات مهم این دانشگاه است و باید با بهره گیری از ظرفیت سایر بخشها این فضاها از نظر کمی و کیفی توسعه یابد.

عباس نجار روز دوشنبه در حاشیه جلسه بررسی ظرفیتها و راهکارهای توسعه دانشگاه فرهنگیان گناباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تمایل زیاد دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان ، فضاهای این دانشگاه در استانهای مختلف محدود است.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان با ۹۶ پردیس و مرکز و حدود ۱۰۰ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه کشور است و استفاده از ظرفیت سایر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و دستگاههای اجرایی برای کاهش معضل کمبود فضای آموزشی رویکرد مهم این دانشگاه طی سال جاری است.

رییس مرکز توسعه، بهسازی و ارتقای توانمندی سرمایه انسانی دانشگاه فرهنگیان گفت: استفاده حداکثری از ظرفیتهای دانشگاه فرهنگیان برای رفع معضل کمبود نیروی انسانی در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد و هر گونه جذب معلم تنها از طریق این دانشگاه صورت می گیرد.

نجار افزود: حدود ۵۷ هزار نفر در قالب مهارت آموزان طی سال جاری در این دانشگاه جذب شده اند و به ادامه تحصیل می پردازند و بعد از اتمام دوره آموزشی لازم جذب آموزش و پرورش می شوند.

وی اجرای طرح دو مدرکی را از جمله اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای سرعت بخشی در کاهش معضل کمبود معلم در سطح کشور ذکر و اظهار کرد: بر این اساس دانشجویانی که در سایر دانشگاههای معتبر دولتی مشغول به تحصیل هستند می توانند یک تا ۲ سال پایان تحصیلات خود را در دانشگاه فرهنگیان سپری کنند و بعد آن به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش شوند.

رییس مرکز توسعه، بهسازی و ارتقای توانمندی سرمایه انسانی دانشگاه فرهنگیان گفت: بر این اساس مدت زمان کمتری برای جذب دانشجویان دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش سپری می شود.

هادی محمد پور معاون توسعه پشتیانی دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی هم در این نشست گفت: در کنار برگزاری دوره های مهارت آموزی پودمانی برای مهارت آموزان دانشگاه فرهنگیان گناباد از ظرفیت سایر مراکز آموزشی که در سالهای گذشته تعطیل شده اند برای توسعه فضاهای آموزشی آن استفاده می شود.

فرماندار گناباد هم با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی و علمی این شهرستان گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از نیازها و مطالبات مهم مردم و مدیران گناباد با اهتمام و پیگیریهای مدیران ذیربط در سطوح استانی و شهرستانی هفته گذشته راه اندازی شد.

رضا نصیری از جمله ظرفیتهای ایجاد و توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان در این شهرستان را وجود ۶۰ عضو هیات علمی در رشته های علوم انسانی و اشتغال به کار تعدادی از مسوولان و فرهنگیان با مقاطع تحصیلی دکتری در آموزش و پرورش ذکر کرد.

وی وجود بافت سنتی و مذهبی را از دیگر ظرفیتها برای توسعه دانشگاه فرهنگیان در شهرستان گناباد برشمرد.

دانشگاه فرهنگیان گناباد به عنوان دهمین دانشگاه این شهرستان ۱۹ مهر ماه کنونی فعالیت خود را آغاز کرد.

۱۲ هزار دانشجو در ۱۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی گناباد شاغل به تحصیل هستند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha