۲ مرداد ۱۳۹۵، ۲:۱۱
کد خبر: 82159593
T T
۰ نفر
بیست وپنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان در تهران برگزار می شود

تهران - ایرنا - بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل از 13تا 16 مردادماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، رئیس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان مبلمان ایران جمعه شب گفت: در این نمایشگاه بیش از 360 تولیدكننده مبلمان از ایران و شش تولیدكننده خارجی با بهره گیری از تمامی ظرفیت نمایشگاه بین المللی تهران با مساحت مفید بیش از 42 هزارمتر مربع غرفه به عرضه محصولات خود خواهند پرداخت. این نمایشگاه ظرفیت 60 هزار متر مربع غرفه را دارد اما محدودیت فضای نمایشگاهی پاسخگوی این نیاز نیست.
این نمایشگاه با همكاری اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان مبلمان ایران، شورای ملی مبلمان و اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران برگزار می شود و طی چهار روز برگزاری آن، انواع مبلمان و دكوراسیون منزل اعم از مبلمان كلاسیك، مبلمان مدرن، مبلمان و كالای خواب و مبلمان كودك و نوجوان عرضه می شود.

**جلب حمایت دولت برای اجرای برنامه پنج ساله توسعه صادرات مبلمان ایران
رئیس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان مبلمان ایران در این ارتباط ضمن تشریح تلاش های اتحادیه متبوع خود طی سه سال گذشته، برنامه پنج ساله توسعه صادرات مبلمان ایران را به عنوان برنامه ای متكی بر مطالعات متعدد میدانی با حضور كارشناسان این اتحادیه در بازارهای هدف صادراتی معرفی كرد.
احمدیان تاسیس 11 فروشگاه دائمی عرضه محصولات صنعت مبلمان ایران در 11 كشور هدف صادراتی طی پنج سال، حضور تولیدكنندگان مبلمان در نمایشگاه های تخصصی مبلمان در بازارهای هدف و میزبانی از تجار مبلمان كشورهای هدف در نمایشگاه های مبلمان كشور را سه ركن اساسی این برنامه عنوان كرد.
وی ضمن یادآوری نقش كلیدی سایر دولت ها در حمایت از صنایع كوچك و متوسط برای حضور در بازارهای بین المللی، نقش دولت در حمایت از برنامه این اتحادیه برای توسعه صادرات مبلمان ایران را بسیار حیاتی عنوان كرد. احمدیان ضمن خاطر نشان نمودن پتانسیل های بالای صنعت چوب و مبلمان كشور برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، مزیت نسبی صنعت مبلمان ایران برای حضور در بازارهای خارجی را با توجه به كیفیت و قیمت رقابتی محصولات این صنعت، واقعیتی مسلم بیان و تاكید كرد كه درصورت حمایت عملی وزارت صنعت، معدن و تجارت از این برنامه ضمن كنار رفتن ابرهای تیره ركود از پیش روی این صنعت، شاهد پدیدار شدن افقهای روشنی برای آن خواهیم بود.
وی افزود؛ بدیهی است كه درصورت تداوم كم توجهی دولت به جایگاه و پتانسیل صادراتی صنعت چوب و مبلمان كشور- كه سهم قابل ملاحظه ای از اشتغال بخش تولید را در كشور به خود اختصاص داده - نه تنها فرصت صادرات و توسعه این صنعت را از دست می دهیم بلكه شاهد از دست رفتن سرمایه گذاری های كلان صورت گرفته در این صنعت و شكل گیری دومینوی ورشكستگی و تعطیلی هزاران واحد تولیدی فعال در این صنعت، طی سالهای آتی خواهیم بود.
** توسعه صادرات مبلمان ایران تا 200 میلیون دلار در سال
رئیس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان مبلمان ایران ركن اصلی حمایت دولت از طرح پنج ساله توسعه صادرات مبلمان ایران را واگذاری امتیازات و ظرفیت های متعلق به صنعت مبلمان به اتحادیه متولی این صنعت دانست و تصریح كرد: امروز صنعت مبلمان ایران بیش از هر زمان آماده ورود به عرصه صادرات است اما برای تحقق این موضوع باید بتواند از عهده هزینه های سنگین اجرای پروژه های بازاریابی صادراتی در كشورهای هدف برآید.
احمدیان در تشریح سایر اقدامات اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان مبلمان ایران در زمینه فراهم كردن ظرفیت های صادراتی برای صنعت مبلمان كشور اضافه كرد كه ما طی دو سال اخیر چند دور مذاكره با فدراسیون اتحادیه های صنعت چوب و مبلمان ایتالیا را پشت سر گذارده و برای حضور پنج هیات از تولیدكنندگان مبلمان ایتالیا در ایران و انجام مذاكرات آنها با همكاران ایرانی شان تلاش كرده ایم.
وی در ادامه اظهار كرد: این تلاش ها در نهایت منجر به عقد تفاهمنامه همكاری میان اتحادیه ما و فدراسیون اتحادیه های صنعت چوب ومبلمان ایتالیا شد و دو روز پیش با حضور طرف ایرانی و رئیس و مسئولان این فدراسیون در جلسه ای با حضور مسئولان وزارت صنعت، بر اجرایی كردن مفاد این تفاهمنامه حول محور سرمایه گذاری و تولید مشترك محصول توسط تولیدكنندگان مبلمان ایران و ایتالیا تاكید شد.
احمدیان همكاری راهبردی با صنعت مبلمان ایتالیا را یكی از راهبردهای اصلی اتحادیه دانست و برای ارتقای توان فنی و بازاریابی صنعت مبلمان ایران برای گرفتن سهم مناسب از بازار 400 میلیون نفری منطقه عنوان كرد و خاطر نشان كرد كه ما به موازات این اقدامات، در حال مذاكره با دو شركت نمایشگاهی مهم در آلمان هستیم تا زمینه برگزاری دو نمایشگاه بین المللی با موضوع تكنولوژی تولید مبلمان در كشور را فراهم كنیم.
شبس **1708 *1488 **1613
۰ نفر