۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82160413
T T
۰ نفر
اقدامات خودسرانه رژيم آل خليفه در حق مردم بحرين محكوم است

تهران - ايرنا - مجمع جهاني اهل بيت (ع) در پي شدت گرفتن اقدامات غيرقانوني رژيم آل خليقه در حق مردم و نخبگان كشور بحرين، اين اقدامات را محكوم كرد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا، مجمع جهاني اهل بيت (ع) در بيانيه اي با استشهاد به 'اعلاميه جهاني حقوق بشر'، 'ميثاق بين‌المللي حقوق مدني و سياسي' و نيز 'قانون اساسي كشور بحرين'، اقدامات سركوب گرايانه رژيم آل خليفه براي ساكت كردن خطباي نماز جمعه و سلب تابعيت از شهروندان و رهبران جنبش مسالمت آميز بحرين، نامشروع خواند.
شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت (ع) تاكيد مي كند كه اقدامات سركوب گرايانه رژيم آل خليفه و تصميمات خودسرانه اين رژيم در ساكت كردن خطباي نماز جمعه، سلب تابعيت شهروندان بحريني و رهبران جنبش صلح آميز اعتراضي و دستور تبعيد آنها از كشورشان با تمام مباني حقوق بشر، هنجارهاي بين المللي و ارزش هاي اسلامي در تضاد است، به همين دليل اين مجمع از سازمان ملل، جامعه جهاني، دولت ها و آزادگان جهان مي خواهد كه در نزد حكومت بحرين دخالت كنند تا مانع از وقوع يك فاجعه انساني در بحرين شوند.
در ادامه اين بيانيه مجمع جهاني اهل بيت (ع) ضمن محكوميت اقدامات خودسرانه رژيم آل خليفه و تصميمات خطرناكي كه اين رژيم در حق مردم مظلوم بحرين مي گيرد آورده است: مردمي كه تنها به دنبال حقوق مشروع وعادلانه خود هستند و با ظلم و استبداد رژيم آل خليفه و دخالت بيگانگان در امور بحرين مخالف اند.
در ادامه اين بيانيه از جمله اقدامات اخير رژيم آل خليفه سلب تابعيت از آيت الله عيسي قاسم، انحلال جمعيت اسلامي الوفاق و بستن مقر اين جمعيت و مقرهاي جمعيت اسلامي التوعيه و جمعيت الرساله اشاره شده است.
اين بيانيه مي افزايد: سلب تابعيت يك شهروند اقدامي باطل است، چرا كه شناسامه تنها يك برگه اي نيست كه حكومت آن را صادر مي كند، بلكه وابستگي انسان به خاكش را نشان مي دهد و نشانه اي است براي شخصي كه در وطنش زندگي مي كنند و از حقوق آن دفاع مي نمايد و دست آوردهاي كشورش را حفظ مي كند و اين به صورت كامل بر آيت الله شيخ عيسي قاسم و جمعيت هاي اسلامي الوفاق، التوعيه و الرساله منطبق است و آنها تنها حقوق مشروع و قانوني خود را مطالبه مي كنند.
در اين بيانيه از حكومت بحرين خواسته شده كه از اقدامات ظالمانه بر ضد مردمش، رهبرانش و مفكرينش دست برداشته و از اين حكومت دعوت شده تا از تصميمات غيرقانوني و غير شرعي خود عقب نشيني كند.
در اين بيانيه همچنين تاكيد شده است كه تصميمات اخير به يك فتنه مذهبي خطرناك در بحرين منجر مي شود كه اين امر به مصلحت اين كشور و امنيت آن نيست.
در بخش ديگري از اين بيانيه براي روشن شدن افكار مسلمانان و آزادگان جهان بر نكات ذيل نيز تاكيد شده است:
- بند يك ماده 15 اعلاميه جهاني حقوق بشر مي گويد: «هر انساني سزاوار و محق به داشتن تابعيتي [مليتي] است» و در بند 2 اين ماده هم آمده است: « هيچ احدي را نمي‌بايست خودسرانه از تابعيت خويش محروم كرد»
- بند دوم از ماده 20 ميثاق بين‌المللي حقوق مدني و سياسي كه در16 دسامبر سال 1966 ايجاد شد و اجرايش از 23 دسامبر 1976 در بحرين آغاز شد، مي گويد: «هر گونه‌ دعوت‌ (ترغيب‌) به‌ كينه‌ (تنفر) ملي‌ يا نژادي‌ يا مذهبي‌ كه‌ محرك‌ تبعيض‌ يا مخاصمه‌ يا اعمال‌ زور باشد به‌ موجب‌ قانون‌ ممنوع‌ است‌.»
در ماده 17 قانون اساسي بحرين هم آمده است: «تبعيد شهروندان بحريني از اين كشور يا منع كردن آنها از بازگشت به بحرين ممنوع است.»
در انتهاي اين بيانيه نيز مجمع جهاني اهل بيت (ع) ضمن محكوم كردن مجدد اقدامات رژيم آل خليفه از دبيركل سازمان ملل و بقيه نهادهاي بين المللي و حقوق بشري خواسته شده كه در مساله بحرين ورود كرده و تصميم هاي فوري براي توقف اقدامات سركوب گرايانه در اين كشور را اتخاذ كنند تا ظلم و ستم براساس مذهب بر ضد مردم بحرين رخ ندهد.
فراهنگ**1355**1027
۰ نفر