۲ مرداد ۱۳۹۵، ۲۳:۱۴
کد خبر: 82161014
T T
۰ نفر
فشارهای ر‌ژیم بحرین علیه شیعیان این كشور اعلان جنگ علیه آنها است

تهران-ایرنا-۱۳موسسه اسلامی استرالیا روز شنبه با صدور بیانیه مشتركی اعلام كردند : افزایش فشار و سخت گیری های رژیم بحرین علیه شیعیان این كشور به منزله اعلان جنگ علیه آنها است.

به گزارش پایگاه خبری منامه پست این بیانیه حاكی است : رژیم منامه با تشدید فشار و برخورد با شیعیان؛ ضربه های سختی به روند فعالیت سیاسی و ملی در این كشور وارد كرده است.
این بیانیه می افزاید: جنبش شیعیان بحرین با هدف دموكراسی خواهی و عدالت خواهی و مطالبه مشاركت سیاسی وتوزیع عادلانه ثروت ها ومنابع ملی بین همه آحاد ملت بر مبنای حقوق شهروندی برابر؛ به راه افتاده است ولی رژیم حاكم بر این كشوربه ویژه با سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم بزرگترین رهبر شیعیان این كشور و تهدید به محاكمه و تبعید اجباری وی از كشور؛ از همه خطوط قرمز فراتر رفته و نشان داد كه تا چه حد به جایگاه علمای دینی بی توجه است ؛ مقامات بحرین ثابت كردند كه مبنای حاكمیت خود را بر اساس فشار وآزار فرقه ای بنا نهاده اند.
این بیانیه همچنین حاكی است : اقدامات قضایی وامنیتی و سیاسی اخیر رژیم بحرین علیه شیعیان این كشور به مثابه اعلان جنگ رسمی علیه این قشر اصلی از جامعه مدنی و ملت بحرین است.
امضا كنندگان این بیانیه همچنین مسئولیت مستقیم این برخوردها و پیامدهای خطرناك آن را برعهده شاه بحرین دانسته و افزودند : این روند آزادی های مذهبی و حقوق اولیه ساكنان اصلی بحرین را به خطر انداخته است.
آنان از جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشری و مجامع و تشكل های مذهبی دنیا خواسته اند با واكنش به این رویكرد خطرناك به تعهدات انسانی خود در این زمینه عمل كنند.
كشور بحرین از سال 2011 كه با همدستی عربستان، اعتراض های گسترده مردمی به رهبری اكثریت شیعی این كشور را سركوب كرد، دستخوش ناآرامی شده است.
معترضان خواستار اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی هستند. به رغم سركوب های صورت گرفته در قیام مردمی سال ٬2011 این كشورهمچنان شاهد درگیری میان پلیس و معترضان است.
رژیم آل خلیفه اخیرا در اقدامی بر خلاف قوانین انسانی، تابعیت حاج شیخ عیسی احمد قاسم رهبر شیعیان بحرین را لغو كرد.
سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در31 خرداد كه مغایر ابتدایی ترین مبانی حقوق بشر در قوانین بین الملل است، باعث افزایش تنش و اعتراضات مردمی در بحرین شد و تظاهر كنندگان با اجتماع مقابل منزل شیخ عیسی قاسم٬ لغو این حكم را خواستارشدند ضمن اینكه این اقدام دولت بحرین، اعتراض مردم در كشورهای دیگر و نهادهای حقوق بشری بین المللی و منطقه ای را نیز در پی داشته است.
در پی سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، هزاران بحرینی به همراه علمای دینی در مقابل منزل شیخ عیسی قاسم تحصن و تاكید كردند، هرگز تسلیم تهدیدات نظامیان آل خلیفه نخواهند شد.
دادگاه رژیم آل خلیفه همچنین اخیرا حكم نهایی انحلال جمعیت «الوفاق» بزرگترین جمعیت مخالف این كشور را صادر كرد.
براساس این حكم، اموال و دارایی های این جمعیت نیز به نفع دولت مصادره خواهد شد.
دادگاه بحرین پیشتر فعالیت این جمعیت را به تعلیق در آورده بود.
شیخ سلمان رهبر جمعیت وفاق بحرین نیز در ژوئیه 2015 به اتهام تحریك مردم برای انجام اعمال خشونت آمیز به چهار سال زندان محكوم شد؛ حكمی كه انتقاد شدید گروه های حقوق بشر را در پی داشت.
دادگاه بحرین درماه های اخیر این حكم را به 9 سال افزایش داد.
شبك ۶۰۰۲ / 1064
۰ نفر