۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵
کد خبر: 82161662
T T
۰ نفر
شرایط نامساعد جوی تردد مسافر از بندر شهید حقانی بندرعباس را تعطیل كرد

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی و مواج بودن دریا، از صبح امروز تردد مسافر از بندر شهید حقانی بندرعباس به مقصد قشم و جزیره هرمز و برعكس متوقف است.

محمد محسنی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعطیلی بندر مسافری شهید حقانی تا مساعد شدن شرایط جوی و برقراری شرایط ایمن برای سفرهای دریایی ادامه دارد.
وی به مردم و مسافران توصیه كرد: با توجه به شرایط نامساعد جوی از تردد به وسیله شناورهای غیرمجاز و مبادی غیرمجاز به شدت خودداری كنند.
كارشناس اداره كل هواشناسی هرمزگان با اشاره به مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان ، گفت: اكنون سرعت باد در این نواحی 43 كیلومتر بر ساعت كه پیش بینی می شود به 50 كیلومتر بر ساعت نیز برسد.
حمزه نژاد افزود: ارتفاع موج نیزدر خلیج فارس ، دریای عمان وتنگه هرمز اكنون بیش از یك متر است كه به یك و نیم متر نیز افزایش می یابد .
وی خاطرنشان كرد : ناپایداری جوی استان ناشی از استقرار سامانه كم فشار فصلی(مونسون هندی) است و تا پایان هفته این ناپایداری ها ادامه دارد.
اداره كل هواشناسی هرمزگان در اخطاریه شماره هفت خود از مواج و متلاطم بودن دریای عمان و تنگه هرمز تا پایان هفته جاری خبر داده است.
در این اخطاریه آمده است: بررسی مدل ها و نقشه های جدید هواشناسی بیانگر تاثیر سامانه ناپایدار فصلی تا پایان هفته جاری در جنوب شرق كشور است كه سبب ناپایداری موقتی در برخی نقاط استان هرمزگان خواهد شد.
در ادامه این اخطاریه عنوان شده است: طی این مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان به ویژه مناطق شمالی و شرقی استان و برخی نقاط مستعد رگبار موقتی باران و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد پیش بینی می شود و در سایر نقاط در ساعات بعدازظهر احتمال افزایش سرعت باد و گردوخاك دور از انتظار نیست.
اداره كل هواشناسی هرمزگان در این اخطاریه اعلام كرده است: طی این مدت دریا به ویژه دریای عمان و تنگه هرمز با افزایش باد متلاطم و نسبتا مواج پیش بینی می شود.
بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس كار جابجایی مسافر بندرعباس وقشم و هرمز برعده دارد وروزانه 10هزار نفر از این بندر تردد می كنند.
7198/ 6048 /1484
۰ نفر