۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۵۰
کد خبر: 82161879
T T
۰ نفر
خريد خدمات آموزشي در مناطق دورافتاده و محروم قانوني است

تهران - ايرنا - رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش وپرورش گفت: استفاده از روش خريد خدمات آموزشي در مناطق دورافتاده و محروم به كمك مؤسسان مدارس غيردولتي با رعايت اصل 30 قانون اساسي انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، مرضيه گرد روز يكشنبه در شانزدهمين نشست مشترك معاونت امور زنان و خانواده دستگاه هاي اجرايي كه با حضور وزير آموزش و پرورش و معاون رئيس جمهوري در امور بانوان در اردوگاه باهنر برگزار شد، اين مطلب را عنوان كرد.
وي افزود: طرح استفاده از خريد خدمات آموزشي در مناطق دورافتاده و محروم بدون اينكه بار مالي براي خانواده ها داشته باشد، توانسته زمينه تحصيل بسياري از دختران را كه به خاطر مسائل فرهنگي و اعتقادي خانواده ها، اجازه شركت در كلاس هاي درس را نداشتند، فراهم كند.
گرد با بيان اينكه مدارس غيردولتي و مراكز آموزش از راه دور در زمينه جذب دانش آموزان بازمانده از تحصيل و تحقق عدالت جنسيتي نقش بسزايي ايفا كرده، ادامه داد: سازمان مدارس غيردولتي در راستاي تحقق سند تحول بنيادين و سياست هاي پنج گانه وزير آموزش وپرورش، گام هاي مؤثري برداشته است.
به گفته وي، مدارس غيردولتي و مراكز آموزش از راه دور در زمينه جذب دانش آموزان بازمانده از تحصيل و تحقق عدالت جنسيتي نقشي موثر داشته است.
معاون وزير آموزش و پرورش توسعه مشاركت ها را يكي از سياست هاي راهبردي آموزش وپرورش در دولت تدبير و اميد برشمرد و گفت: سازمان مدارس غيردولتي و مشاركت هاي مردمي بيش از ساير حوزه هاي آموزش وپرورش مخاطب اصلي اين سياست است بنابراين بايد زمينه استفاده از ظرفيت هاي دستگاه ها و جذب مشاركت هاي مردمي در آن فراهم شود.
وي اضافه كرد: در آموزش و پرورش دولت يازدهم و با انعقاد تفاهم نامه هاي مختلف از اين ظرفيت استفاده شده هرچند بايد گسترش يابد.
گرد، توسعه عدالت آموزشي را از اهداف كلان آموزش وپرورش عنوان و اضافه كرد: استفاده از امكانات موجود و بهره گيري از ظرفيت خيرين مدرسه ساز و مدرسه دار مي تواند باعث توسعه عدالت آموزشي بويژه در مناطق محروم باشد.
رئيس سازمان مدارس غيردولتي و توسعه مشاركت هاي مردمي وزارت آموزش وپرورش اعتماد مردم به اين وزارتخانه را افتخاري براي نهاد تعليم و تربيت دانست و افزود: حضور اولياي دانش آموزان در كنار ساير عوامل آموزشي مدرسه و مشاركت دستگاه ها در امر تعليم و تربيت مي تواند كشور را به سمت تعالي سوق دهد.
وي ادامه داد: شوراهاي آموزش وپرورش در سطح استان ها و مناطق، پل ارتباطي مهمي ميان بخش هاي مختلف جامعه در امر مشاركت پذيري مردم است و با همفكري صاحبنظران و كارشناسان مي توان به ارتقاي كيفيت آموزش و پرورش كمك كرد.
گرد نقش مدارس غيردولتي و مراكز آموزش از راه دور را در اين خصوص ويژه خواند و افزود: با اجراي طرح بسته حمايتي زمينه جذب بازماندگان از تحصيل و كودكان كار كه در راستاي توسعه عدالت آموزشي است، فراهم شده و آموزش و پرورش تلاش مي كند در اين خصوص شرايط اشتغال زنان تحصيل كرده جامعه در مدارس غيردولتي و مراكز آموزش از راه دور را فراهم كند.
فراهنگ** 1417**1568