۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۹:۱۷
کد خبر: 82163697
T T
۰ نفر
یك سرمایه‌گذار ایرانی بندری را در آستراخان روسیه خرید

تهران- ایرنا- استاندار آستراخان در نشست دوجانبه فعالان اقتصادی ایران و روسیه گفت: بندری در آستراخان از سوی یك سرمایه‌گذار ایرانی خریداری شده و كمیسیون عالی نظارت بر سرمایه‌گذاری روسیه این معامله را تایید كرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران، «الكساندر ژیكلین» افزود: 160شركت ایرانی در آستراخان روسیه فعالیت خود را ثبت كرده‌اند.
استاندار آستراخان روسیه ادامه داد: شركت كشتیرانی آستراخان قراردادی برای ساخت پنج سكوی نفتی برای شركت ملی نفت ایران امضا كرده‌است.
ژیكلین گفت: زمینی به یك شركت ایرانی در آستاراخان اختصاص داده شده است تا تولیداتی در زمینه آبزی‌پروری و تولید گوشت و خوراك مرغ داشته باشد.
استاندار آستاراخان روسیه افزود: شركت‌های حاضر در آستراخان روسیه قراردادهای درازمدت دارند و حتی امكان استخراج معادن برای برخی از شركت‌ها فراهم آمده‌ است.
ژیكلین گفت: ارتباط میان فعالان اقتصادی ایرانی بویژه در استان‌های گیلان، مازندران و خراسان رضوی با آستراخان روسیه برقرار است و به دنبال توسعه آن هستیم.
وی افزود: در گذشته بیشتر شركت‌های فعال درآستراخان در كار صادرات و واردات بودند اما اكنون به سوی تولید رفته‌اند.
ژیكلین تاكید كرد روابط ایران و آستراخان از لحاظ جغرافیایی برای ما اهمیت دارد و ما از طریق این كشور می‌توانیم در كشورهای حوزه دریای خزر و كشورهای اطراف فعالیت اقتصادی داشته باشیم و ایران نقش موثری در توزیع كالای خود در سایر كشورها خواهد داشت.
ژیكلین گفت: آستاراخان دارای تجهیزات بندری، هواپیمایی و راه‌آهن قدرتمندی است و اكنون بیش از 500شركت خارجی به نمایندگی از 50 كشور در این استان حضور دارند.

** مشكل بانكی؛ دلیل افزایش واردات از روسیه در قبال ثبات صادرات ایران
رئیس اتاق مشترك ایران و روسیه نیز در این نشست گفت: روابط تجاری ایران با روسیه رو به بهبود است.
«اسدالله عسگراولادی» افزود: فردا (سه شنبه) همراه آقای (محمود) واعظی كه رئیس كمیسیون مشترك است در كنار هیاتی تجاری به آستراخان و سپس مسكو می رویم و افزایش حجم مبادلات تجاری را بررسی می كنیم.
عسگراولادی گفت: اكنون واردات ما از روسیه افزایش پیدا كرده اما صادرات زیادتر نشده‌است. دلیل این مساله را در سفر فردا بررسی می كنیم.
وی ادامه داد: اكنون اصلی‌ترین مساله ما مشكل بانكی است كه سعی داریم در این سفر آن را حل كنیم.
به گفته رئیس اتاق مشترك ایران و روسیه، حجم مبادلات ایران و روسیه بین همسایگان كشور ما در رتبه پنجم قرار دارد.
پیش‌تر گفته‌ بود ایران 500 میلیون تا 600 میلیون دلار صادرات و 2میلیارد دلار واردات از روسیه داشته است.
فردا (سه‌شنبه) عسگراولادی به همراه هیاتی تجاری به آستاراخان و سپس به مسكو می رود تا مشكلات روابط تجاری دو كشور را بررسی كند.
اقتصام**9186**1961
۰ نفر