۶ مرداد ۱۳۹۵، ۹:۳۸
کد خبر: 82165761
T T
۰ نفر
قيمت مرغ كاهش مي يابد

مشهد- ايرنا- رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي گفت: قيمت مرغ در اين استان طي چند روز آينده كاهش مي يابد.

مجتبي مزروعي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با كشتار مرغ در دوره پيش رو و عرضه آن شاهد كاهش و تعادل قيمت آن در بازار استان خواهيم بود.
وي با بيان اينكه برنامه وزارت جهاد كشاورزي كنترل جوجه ريزي است، اظهار كرد: جوجه ريزي در استانها متعادل شده اما به خاطر گرماي اخير هوا در برخي استانها جوجه ريزي كاهش داشته است.
وي گفت: جوجه ريزي در خراسان رضوي در دو دوره قبل به پنج ميليون قطعه كاهش يافت كه به محض اين كاهش، برنامه ريزي براي كنترل اين وضعيت انجام شد به طوري كه ماه گذشته كشتار مرغ در اين استان به 6 ميليون قطعه رسيد.
مزروعي افزود: كنترل و مديريت بازار در استان با قوت ادامه دارد به طوري كه قيمت مرغ در خراسان رضوي دو تا سه هزار ريال از ميانگين كشوري آن كمتر است.
وي با بيان اينكه افزايش قيمت مرغ متاثر از كاهش عرضه و گاهي حمل آن به تهران است، اظهار كرد: در اين استان جوجه ريزي به اندازه لازم و طبق سهميه در هر دوره انجام مي شود.
وي گفت: هم اكنون مرغ منجمد در اين استان به اندازه كافي با قيمت هر كيلو 51 هزار ريال عرضه مي شود و كشتار مرغ گرم در استان نيز طي اين دوره به 6 ميليون و 500 هزار قطعه مي رسد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي افزود: گوشت گرم مرغ به اندازه كافي و نياز بازار در استان فراهم است و طي چند روز آينده با ورود كشتار جديد به بازار شاهد كاهش بهاي آن خواهيم بود.
خراسان رضوي پارسال با توليد 166 هزار تن مرغ گوشتي رتبه دوم توليد مرغ گوشتي را در كشور از آن خود كرد.
هم اكنون هزار و 399 واحد مرغ گوشتي با ظرفيت 23 ميليون و 793 هزار قطعه در هر دوره و هفت واحد مرغ مادر گوشتي با ظرفيت 576 هزار و 500 قطعه در هر دوره در اين استان فعاليت دارد.
7496 / 6053