افزایش یك دهم درصدی قیمت مسكن در تیرماه امسال نسبت به خردادماه

تهران- ایرنا- متوسط قیمت خرید و فروش یك مترمربع زیربنای واحد مسكونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملكی شهر تهران در تیرماه امسال 42.3 میلیون ریال بود كه نسبت به ماه پیش و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب به میزان 0.1 و 4.4 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بانك مركزی، تحولات بازار مسكن شهر تهران در تیرماه امسال، كه برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاك و مستغلات كشور است، توسط اداره بررسی ها و سیاست های اقتصادی بانك مركزی تهیه و منتشر شد.
براساس این گزارش، در تیرماه امسال، تعداد معاملات آپارتمان های مسكونی شهر تهران به 15 هزار واحد مسكونی رسید كه نسبت به ماه مشابه سال پیش 27.6 درصد افزایش نشان می دهد.
همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یك مترمربع زیربنای واحد مسكونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملكی شهر تهران 42.3 میلیون ریال بود كه نسبت به ماه پیش و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب به میزان یك دهم و 4.4 درصد افزایش نشان می دهد.

** حجم معاملات مسكن در تهران
براساس گزارش بانك مركزی، در تیرماه امسال تعداد معاملات آپارتمان های مسكونی شهر تهران به 14 هزار و 969 واحد مسكونی رسیید كه در مقایسه با ماه مشابه سال پیش 27.6 درصد افزایش نشان می دهد.
بررسی توزیع تعداد واحدهای مسكونی معامله شده به تفكیك عمر بنا در تیرماه امسال حاكی از آن است واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم 52 درصد بیشترین سهم از واحدهای مسكونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند.

** تحولات قیمت مسكن
در تیرماه امسال، متوسط قیمیت یك متر مربع زیربنای واحد مسكونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملكی شهر تهران 42.3 میلیون ریال بود كه نسبت به ماه پیش و ماه مشابه سال گذشته به ترتیب یك دهم و 4.4 درصد افزایش نشان می دهد.
بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال پیش به منطقه 9 (معادل 10.6 درصد) و كمترین تغییر قیمت به مناطق یك و هشت (معادل صفر درصد) تعلق دارد.
براساس این گزارش، در تیرماه امسال از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یك متر مربع زیربنای مسكونی معامله شده معادل 89.4 میلیون ریال به منطقه یك و كمترین آن با 21.3 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است.
اقتصام** 2023
۰ نفر