۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۲
کد خبر: 82167404
T T
۰ نفر
217خانه مسافرظرفيت نوظهورتاسيسات اقامتي مازندران در دولت تدبير و اميد

ساري - ايرنا - معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري مازندران از راه اندازي 217 خانه مسافر در استان خبرداد و گفت: اين ظرفيت جديد و نو تاسيسات اقامتي در سه سال اخير فراهم شده است .

مهران حسني روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا سابقه راه اندازي خانه مسافر را از سال 92 اعلام كرد و ادامه داد : با راه اندازي اين فضاها امكانات بيشتري براي اقامت مسافران و گردشگران با استفاده از ظرفيت هاي موجود استان ايجاد شد .
وي افزود : صرفه اقتصادي اقامت در اين خانه ها با توجه به امكانات موجود وامكان حضور خانوادگي باعث شده تا اقامت در اين خانه هاي اجاره اي با استقبال خوب مسافران در طول سال مواجه باشد .
معاون گردشگري مازندران اقامتگاه هاي بومگردي را به عنوان ظرفيت گردشگري ايجاد شده در دولت يازدهم در استان نام برد و گفت : تاكنون با ايجاد 21 اقامتگاه بومگردي ظرفيت پذيرش و حضور تعداد بيشتري مسافر و گردشگر فراهم شد .
***افزوده شدن ظرفيت تاسيسات اقامتي و گردشگري مازندران
وي با اشاره به وجود و فعاليت 815 واحد پذيرايي و اقامتي در مازندران ، گفت كه 309 واحد از اين مراكز در سه سال اخير ايجاد شد .
حسني ميزان اشتغالزايي در اين بخش را يك هزار و 79 نفر به صورت دائم اعلام كرد .
سازمان ميراث فرهنگي تاسيسات اقامتي را شامل هتل ، متل ،هتل آپارتمان ، كمپينگ ، مهمانپذير ، خانه مسافر و اقامتگاه هاي بومگردي مي داند .
حسني ادامه داد : با افزايش بيش از صد هزار نفر شب اقامت در طول سه سال اخير، اكنون ظرفيت اسكان مسافران در مازندران 774 هزار و 915 نفر شب اقامت است .
مازندران به عنوان استان مقصد نخست مسافران و گردشگران در كشور به شمار مي رود سالانه ميزبان 30 ميليون نفر مسافر است .
2096/1899