۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۲۰
کد خبر: 82167993
T T
۰ نفر
سه طرح بهداشتی و درمانی در نیشابور به بهره برداری رسید

مشهد- ایرنا- سه طرح بهداشتی و درمانی عصر پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در نیشابور مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا دكتر 'سید حسن قاضی زاده هاشمی' همچنین عصر امروز (پنجشنبه) از روند اجرای چند طرح عمرانی و درمانی در حال ساخت دانشگاه علوم پزشكی نیشابور بازدید كرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی مشهد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح توسعه بخش زایمان بیمارستان حكیم نیشابور با هزینه 32 میلیارد ریال یكی از طرح هایی است كه امروز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.
دكتر محسن عظیمی نژاد افزود: این بخش در زیربنایی به مساحت یك هزار و 400 متر مربع احداث شده است.
وی اظهار كرد: بخش زایمان بیمارستان حكیم نیشابور دارای 14 اتاق ویژه زایمان، یك اتاق زایمان در آب و سه اتاق VIP است كه همسر زن باردار نیز می تواند در محل حضور داشته باشد.
وی گفت: بهره برداری از مجتمع بهداشتی و درمانی شهید 'داوودی' از دیگر طرحهایی است كه با كمك 13 میلیارد ریالی خیرین نیشابور مورد بهره برداری قرار گرفت.
عظیمی نژاد افزود: این مجتمع شامل درمانگاه تخصصی، پایگاه اورژانس شهری و مركز خدمات جامع سلامت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی نیشابور همچنین از افتتاح درمانگاه اورژانس جدید بیمارستان 22بهمن نیشابور در این مراسم خبر داد و گفت: این درمانگاه 82 تختخوابی شامل چهار بخش اورژانس، شیمی درمانی، بخش داخلی و بخش قلب است.
وی خاطر نشان كرد: این درمانگاه در فضایی به مساحت یك هزار و 800 متر مربع و با هزینه 38 میلیارد ریال ساخته شده است.
وی افزود: در دولت یازدهم 100 تخت به تعداد تخت های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی نیشابور افزوده شده و عملیات بهره برداری از 75 تخت دیگر بیمارستانی در این دانشگاه تا پایان این دولت در نظر گرفته شده است.
وی تعداد تخت های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی نیشابور را 350 تخت بیمارستانی بیان كرد.
وزیر بهداشت عصر پنجشنبه همچنین از روند عملیات اجرایی سومین بیمارستان آموزشی و دولتی در حال ساخت نیشابور به ظرفیت 175 تخت، پردیس دانشگاه علوم پزشكی نیشابور، دانشكده پرستاری و مامایی و پیراپزشكی و مجتمع فرهنگی این دانشكده بازدید كرد.
وزیر بهداشت روز گذشته (چهارشنبه) برای حضور در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشكی كشور وارد مشهد شد.
3027 / 6053*شبس*1613
۰ نفر