۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 84711624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز پزشکی خیرساز شمس‌شرق نیشابور فعالیت خود را از سر گرفت

مشهد- ایرنا- سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: مرکز پزشکی خیرساز شمس‌شرق در این شهر که به دلیل نداشتن مجوز بهره‌برداری مهر و موم شده بود، فعالیت خود را از سر گرفت.

دکتر مجید درودی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیگیری‌های مستمر و تلاش همکاران دانشکده علوم پزشکی نیشابور طی چند روز گذشته مجوزهای لازم برای ادامه کار مرکز پزشکی شمس‌شرق اخذ شد.
وی  ادامه داد: از ابتدای حضورم در دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور شفاف‌سازی فعالیت‌های این مرکز به عنوان یک مطالبه مطرح بود و این حق مسلم شهروندان و خیران است که نحوه تعامل و ارتباطشان شفاف باشد و خیر باید بداند پولی  که پرداخت کرده، کجا هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد: تکلیف این مرکز و تعرفه‌های آن مشخص نبود به همین خاطر در مرحله نخست مجوزهای لازم برای قانونی بودن فعالیت آن صورت گرفت.
دکتر درودی گفت: پیش از این تنها ۲۰ درصد از ظرفیت این مرکز فعال بود و طی گفت‌وگویی که با یکی از برادران شمس‌شرق (پایه‌گذاران این مرکز) داشتیم، فعال کردن بیش از ۸۰ درصد ظرفیت این مرکز مورد تاکید قرار گرفت.
وی ادامه داد: هم‌اکنون این‌ مرکز به بیمارستان حکیم واگذار شد و امیدواریم با همکاری و تعامل این ۲ مرکز شهروندان از خدمات بهداشتی و درمانی بیشتری برخوردار می شوند.
درودی اظهار کرد: توسعه بخش‌های مربوط به زنان، زایمان و نازایی از برنامه‌های آینده این مرکز پزشکی است و با توجه با اینکه دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور به عنوان قرارگاه جوان‌سازی جمعیت انتخاب شده از امکانات و اعتبارات لازم در این زمینه برخوردار می‌شود.

وی بیان کرد: امید است با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال اجرای مرکز پزشکی شمس‌شرق در حوزه زنان و زایمان، بانوان نیشابور برای دریافت خدمات درمانی ناچار به مراجعه به سایر شهرها نباشند .

سرپرست دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: اکنون در حال تهیه تفاهم‌نامه‌ای با مراکز پزشکی برادران شمس‌شرق در خارج از کشور برای مبادله استاد و دانشجو هستیم تا به عنوان یک مرکز پیشرفته بین‌المللی ارتقا یابد.
مرکز پزشکی خیرساز شمس‌شرق در بیمارستان حکیم نیشابور چهارشنبه هفته گذشته به خاطر نداشتن پروانه بهره‌برداری و پروانه مسوول فنی به صورت موقت تعطیل شد.
این مرکز به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه با عنوان مرکز ناباروری و سلامت مادر و جنین توسط برادران شمس‌شرق ( پزشکان مقیم سوییس) با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال احداث شده است که در ۱۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ با حضور استاندار وقت افتتاح شد.
مرکز شهرستان  ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha