۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۴۴
کد خبر: 82169322
T T
۰ نفر

پيكر پاك دو شهيد گمنام در اروميه تشييع شد

۱۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۴۴
کد خبر: 82169322
پيكر پاك دو شهيد گمنام در اروميه تشييع شد

اروميه- ايرنا- پيكر پاك دو شهيد گمنام روز شنبه طي آييني در ميان حزن و اندوه جمعي از اهالي شهيدپرور و همرزمان شهدا در اروميه تشييع شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، پيكرهاي پاك و مطهر دو تن از شهداي گمنام كه روز پنجشنبه وارد شهر اروميه شده بودند، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) طي مراسم باشكوهي كه با حضور مسئولان و مردم شريف اروميه از ميدان طالقاني تا حسينيه اعظم ثارالله اروميه تشييع شدند.
در اين مراسم نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: شهداي انقلاب اسلامي حق بزرگي بر گردن ما دارند و ما هم وظيفه داريم كه راه شهدا را با قوت و با صلابت ادامه دهيم.
حجت الاسلام سيدمهدي قريشي افزود: اگر در اين راه كسي سستي كند، در روز قيامت شرمنده و پشيمان خواهد شد چرا كه شهدا در آنجا ناظر اعمال همه ما هستند.
وي اضافه كرد: بايد هر روز به ياد شهدا باشيم و از آنها در كارهاي خود مدد بخواهيم چون شهدا جان خود را در راه اسلام و دين فدا كرده اند تا ما در امنيت كامل زندگي كنيم.
در اين مراسم نيروهاي نظامي و انتظامي، خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران و اقشار مختلف مردم شريف اروميه در سوگ شهداي گمنام اشك ماتم ريختند.
شام غريبان اين دو شهيد شامگاه شنبه در مجسد لفعلي خان اروميه برگزار شد.
چهار شهيد گمنام روز پنجشنبه وارد اروميه شده بودند كه دو تن از اين شهدا به شهرستان تكاب منتقل شده و دو تن ديگر نيز در اروميه به خاك سپرده شدند.
تاكنون پيكر مطهر 47 شهيد گمنام دوران دفاع مقدس در 16 نقظه استان آذربايجان غربي خاكسپاري شده است.
6009/1905