۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82172643
T T
۰ نفر

كشف 6 تن چوب تاغ قاچاق در سمنان

۱۲ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82172643
كشف 6 تن چوب تاغ قاچاق در سمنان

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: ماموران انتظامی سمنان و شاهرود 6 تن چوب قاچاق تاغ را در قالب 2 محموله چهار و 2 تنی به ارزش 600 میلیون ریال كشف و 13 نفر را در این ارتباط دستگیر و به مراجع قضایی معرفی كردند.

سرهنگ محمداسماعیل حداد دباغی در گفت وگو با ایرنا افزود: با هماهنگی ماموران انتظامی و اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، گزارشی از فعالیت های غیرقانونی یك شهروند سمنانی در تخریب درخت های كویری تاغ و قاچاق آن دریافت شد.
وی، به تشكیل تیم مجرب پلیس آگاهی و بررسی موضوع اشاره و خاطرنشان كرد: با اقدام سریع ماموران انتظامی و با هماهنگی قاضی پرونده، مخفیگاه متهم شناسایی و بازدید شد.
سرهنگ حداد دباغی ادامه داد: از این مخفیگاه در اطراف شهر سمنان حدود چهار تن چوب تاغ به ارزش 400 میلیون ریال كشف شد.
وی همچنین از كشف یك محموله 2 تنی دیگر چوب تاغ توسط ماموران انتظامی شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: این محموله قاچاق به ارزش 200 میلیون ریال، از سه قاچاقچی به دست آمد.
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان با اشاره به تحویل چوب های قاچاق كشف شده به اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان و ارسال پرونده و متهمان به دادسرا گفت: برآورد شده است، این قاچاقچیان با تخریب جنگل های كویری 2 میلیارد ریال خسارت به منابع طبیعی وارد كردند.
وی افزود: حدود 10 تن چوب درختچه تاغ از ابتدای سال 95 تاكنون درقالب 11 فقره پرونده در استان كشف شده است.
درختچه تاغ، پوشش گیاهی مناطق كویری و بیابانی است و نقش مهمی در پیشگیری از بیابانزایی و روند پیشروی مناطق بیابانی به مناطق مسكونی حاشیه كویر دارد كه به خاطر تولید زغال از این چوب، مورد دستبرد سودجویان قرار می گیرد.
درختچه تاغ، مقاومت بی نظیری در برابر كم آبی و باد شدید دارد.
استان سمنان با وسعت 9.7 میلیون هكتار 5.2 میلیون هكتار بیابان و حدود 470 هزار هكتار مناطق بحرانی فرسایش بادی و بیابانی دارد كه برای مقابله با افزایش این میزان، سالانه در حدود سه هزار هكتار تاغ كاری در این مناطق انجام می شود.
7341/6103
۰ نفر