۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰
کد خبر: 82176961
T T
۰ نفر

خبرنگاران فارس مزار شهداي استان را گلباران كردند

۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۰
کد خبر: 82176961
خبرنگاران فارس مزار شهداي استان را گلباران كردند

شيراز- ايرنا- خبرنگاران استان فارس شنبه در نخستين روز از هفته اي كه دست اندركاران فرهنگ و هنر استان به نام آنها نامگذاري كرده اند، با حضور در قطعه شهداي گمنام دارلرحمه شيراز، مزار اين شهدا را گلباران و به آنان اداي احترام كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، خبرنگاران و مديران رسانه هاي مكتوب و ديجيتال فارس را در اين آيين مديركل و معاون مطبوعاتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس فارس، فرمانده سپاه ثارالله شيراز، رئيس كانون بسيج رسانه شيراز همراهي مي كردند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس در اين آيين گفت: آيين گراميداشت هفته خبرنگار در قالب پنج برنامه و در پنج روز اول اين هفته در استان فارس و شهر شيراز برگزار مي شود.
بهزاد مريدي اظهار كرد: هفته خبرنگار از شنبه شانزدهم مردادماه جاري با گلباران قبور شهدا براي تجديد ميثاق با شهداي رسانه و با حضور مديران مسئول نشريات و خبر نگاران آغاز شد و به مدت پنج روز تا ٢١ مرداد ماه جاري ادامه مي يابد.
وي افزود:همايش خبرنگاران و مديران رسانه هاي استان با حضور استاندار و نمايندگان استان، زيات حرم مطهر احمد ابن موسي حضرت شاهچراغ (ع)، ديدار اصحاب رسانه با توليت محترم آستان مقدي احمدي و محمدي(ع)، رونمايي از تابلو ميرزا صالح شيرازي به عنوان اولين روزنامه نگار ايران و افتتاح نمايشگاه عكاسان خبري شيراز با موضوع دشواري هاي حرفه خبرنگاري از برنامه هاي هفته خبرنگار امسال در شيراز است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس اظهار كرد: در سه روز پاياني هفته خبرنگار دوره هاي آموزشي براي اهالي رسانه در دانشكده فرهنگ و هنر شيراز برگزار مي شود.
رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس فارس هم در اين آيين با گراميداشت آغاز دهه كرامت و هفدهم مرداد روز خبرنگار گفت: شهدا دين بزرگي بر گردن ما دارند كه امروز ما بايد با تاسي از شهدا رسالت خودمان را انجام بديم.
سردر سرتيپ دوم خداداد ابراهيمي افزود: خبرنگار بايد با ايمان و معتقد به ولي امر مسلمين و داراي فضيلت هاي ارزشي باشد كه در حين كار به مردم اميد دهد تا با كارش باعث افتخار نظام اسلامي باشد.
وي با گراميداشت ياد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) گفت: اين خبرنگار در افغانستان به درجه رفيع شهادت نائل آمد و امروز ديگر خبرنگاران بايد ادامه دهنده راه اين همكار خود باشند.
رئيس بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس فارس گفت: شهداي رسانه نشان مي دهد كه با صداقت و امانت داري وظيفه خودشان را به خوبي نشان دادند و در جهاداكبر در جهت مقابله با تهاجم فرهنگي همت ميكنند.
17 مردادماه هر سال همزمان با روز شهادت شهيد محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي كه در افغانستان شهيد شد، به نام روز خبرنگار نام گذاري شده است.
2027 / 3002 /1876