۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۰۷
کد خبر: 82177975
T T
۰ نفر
11 هزار واحد مسكوني روستايي در شهرستان سردشت سنددار شد

مهاباد- ايرنا- مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان سردشت گفت: تاكنون در سطح روستاها و شهرهاي ربط و ميرآباد اين شهرستان 11 هزار جلد سند مالكيت واحدهاي مسكوني صادر شده است.

كريم معروفي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به ادامه طرح سنددار كردن واحدهاي مسكوني روستايي و شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت افزود: اين طرح امسال هم ادامه دارد كه با كمك اداره ثبت اسناد انجام مي شود.
وي در خصوص بهسازي و نوسازي مسكن روستايي و شهري در شهرهاي زير 25 هزار خانوار نيز بيان كرد: روستاييان و ساكنان شهرهاي زير 25 هزار خانوار مي توانند براي استفاده از تسهيلات قرض الحسنه كم بهره بانكي با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله به بنياد مسكن شهرستان مراجعه كنند.
وي اظهار كرد: براي پذيرش متقاضيان گرفتن تسهيلات بازسازي و نوسازي مسكن روستايي محدوديتي وجود ندارد و به صورت انفرادي براي هر واحد مسكوني 150 ميليون ريال در نظر گرفته شده است.
وي بيان كرد: طرح ويژه بهسازي از سال 85 شروع شده و تاكنون چهار هزار واحد مسكوني در سطح روستاهاي شهرستان و شهرهاي با جمعيت زير 25 هزار نفر ربط و ميرآباد سردشت با همكاري و تعامل بانك هاي شهرستان انجام شده است.
وي همچنين با اشاره به اجراي طرح هادي در روستاهاي شهرستان طي سالجاري گفت: در سالجاري براي افتتاح و بهره برداري از طرح هادي در روستاهاي شيوه مردان، ساوان جديد، دوله تو، بيوران سفلي و قلعه رش بالغ بر 30 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني و روستاهاي مرزي هزينه شده است.
مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان سردشت افزود: با تخصيص اعتبار مورد نياز، پروژه اجراي طرح هادي در اين پنج روستا تا هفته دولت تكميل شده و به بهره برداري مي رسد.
وي اظهار كرد: پروژه هاي اجراي طرح هادي روستايي در اين روستاها شامل سنگفرش معابر و پياده رو، هدايت آبهاي سطحي، اجراي ديوار حائل، ساماندهي محوطه مساجد و احداث فضاهاي عمومي و ويژه است.
معروفي با اشاره به تهيه و تصويب طرح هادي روستايي در كليه روستاهاي بالاي 20 خانوار شهرستان سردشت بيان كرد: اجراي طرحهاي تصويب شده به تخصيص اعتبارات بستگي دارد.
به گزارش ايرنا، بيش از 60 هزار نفر از اهالي شهرستان 110 هزار نفري سردشت در 274 روستاي اين شهرستان زندگي مي كنند.
1905