۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۱۵
کد خبر: 82181532
T T
۰ نفر
كوچكترين نقصي در خط انتقالي، آب شرب يزد را با مشكل مواجه مي كند

يزد – ايرنا – مديرعامل آب و فاضلاب استان يزد گفت: به دليل وابستگي شديد آب استان به آب انتقالي در صورت كوچكترين نقصي در عملكرد، براي تامين مناسب و مطلوب شرب يزد با مشكل مواجه مي شويم.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي آب و فاضلاب استان ، علي اسلامي در مراسم تكريم و معارفه رئيس آب و فاضلاب شهرستان تفت با گراميداشت دهه كرامت با بيان اينكه استان يزد برخوردار از مردماني رئوف، متدين و متمدن است اظهار كرد: تامين آب شرب و بهداشتي مورد نياز اين مردم شريف، اولويت نخستي است كه با جديت و به صورت شبانه‌روزي پيگيري مي شود.
مديرعامل آبفاي استان يزد خشكسالي‌هاي پي در پي و شرايط نامناسب سفره‌هاي آب زيرزميني را موجب دشوار شدن وضعيت آب استان يزد اعلام كرد كرد و افزود: مسئله تامين آب استان يزد، مسئله اي اولويت‌دار و حساس است كه بايد با عزمي جدي و نگاهي فرا بخشي دنبال شود.
وي تصريح كرد: مسئولان و متوليان آب استان يزد، به صورت شبانه روزي در تلاش هستند كه مسأله تامين آب شرب و بهداشتي مردم با وقفه روبرو نگردد.
اسلامي به وابستگي شديد تامين آب مورد نياز مردم استان به آب انتقالي اشاره كرد و گفت: وضعيت آب شرب يزد به نحوي است كه در صورت كوچك ترين نقصي در عملكرد خط انتقال آب، براي تامين آب شرب مناسب و مطلوب با مشكل جدي مواجه خواهيم شد لذا اين مسئله بايد مورد توجه همگان براي تامين آبي مطمئن و پايدار براي يزد باشد.
وي در بخش ديگري از سخنانش خدمت به مردم را وظيفه‌اي الهي و عبادي برشمرد و افزود: شركت آب و فاضلاب استان يزد بر اساس نظرسنجي‌هاي سالانه، در جلب رضايت نسبي مشتريان موفق بوده و بيش از 75 درصد مراجعان، از نحوه برخورد و عملكرد كاركنان خدوم اين مجموعه رضايت داشته اند با آنكه اين شركت در مباحث فني نيز از جايگاه بسيار خوبي در سطح كشور برخوردار است.
مديرعامل آبفاي يزد در پايان با قدرداني از خدمات و تلاش هاي علي قادري نسب از وي به عنوان مديري باتجربه و فعال ياد و از كوشش هايش در خدمت گزاري صادقانه به مردم شريف تفت قدرداني كرد.
اسلامي اظهار اميدواري كرد تا سيدمحمدرضا موسوي به عنوان رئيس جديد آبفاي شهرستان تفت در انجام وظايف خود موفق و سربلند باشد.
فرماندار تفت نيز در اين نشست گفت : تعامل و همكاري صميمانه ميان مديران شهرستان را زمينه‌ساز رشد و تعالي تفت ارزيابي كرد و افزود: خوشبختانه مديران شهرستان تفت، مديراني خوشنام و پرتلاش هستند كه همواره در تعامل با مديريت ارشد شهرستان در مسير تعالي و پيشرفت تفت مي كوشند و تلاش مي كنند.
محمود زارع رشكوييه افزود: سعادتمندي دنيا و آخرت براي افرادي است كه رضايت مردم را براي جلب رضايت خداوند متعال در نظر گيرد و همه توان خود را براي خدمت خالصانه به جامعه اسلامي به كار بندند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برگزاري نشست هاي مختلف در رابطه با تامين آب شرب موردنياز تفت اظهار اميدواري كرد تا با توجه به شرايط موجود، سهميه آب تفت از محل آب انتقالي افزايش يابد.
وي همچنين با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي تكميل شبكه فاضلاب شهر تفت، خواستار پيگيري جدي براي تسريع در تحقق اين طرح شد و بر رفع برخي از مشكلات و مسائل مربوط به اين طرح تاكيد كرد.
فرماندار تفت همچنين با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب به عنوان سال اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل از آب به عنوان مولفه‌اي مهم و حياتي در سياست هاي كلان اقتصاد مقاومتي ياد و بر توجه ويژه به آب به عنوان زيرساختي ضروري براي توسعه و پيشرفت تاكيد كرد.
در ادامه اين نشست با اهداي لوح تقدير و هدايايي از خدمات و تلاشهاي قادري نسب، تجليل و موسوي به صورت رسمي فعاليت خود را به عنوان رئيس جديد آب و فاضلاب شهري شهرستان تفت آغاز كرد.
حدود 78 درصد آب شرب مردم استان يزد از خط انتقالي كوهرنگ و مابقي از منابع زيرزميني استان تامين مي شود.
1968/ 6197